Zatímco všichni výrobci stále využívají hydrostaticko-mechanického způsobu větvení výkonu, tak John Deere na to šel od lesa a soustavy čerpadla a hydromotorů se kompletně zřekl. Tím prvkem, který v bezstupňové převodovce přejímá plynulost regulace otáček výstupní hřídele, jsou dva výkonné generátory. Jsou dimenzované tak, aby dokázaly zvládnout nejen svou úlohu v oblasti pojezdu, ale – pokud je to zapotřebí – i zásobení dalších externích spotřebičů elektrickým výkonem – až do 100 kW.
A jak taková elektrifikace soupravy traktoru a nářadí může potom vypadat v praxi? To bude John Deere prezentovat na veletrhu Agritechnica 2019: v expozici bude k vidění systémové řešení, připravené společně s firmou Joskin. Soupravu pro aplikaci kejdy bude tvořit nový traktor John Deere 8370R eAutoPower s aplikační cisternou Joskin na podvozku tridem. Dvě ze tří náprav cisterny budou poháněné elektricky, což je také unikátní řešení, protože doposud byl možný přídavný pohon pouze nápravy jedné (elektrický nebo mechanický a jen u neřízené nápravy).
Znalci techniky John Deere si určitě vzpomenou, že tento výrobce již integrovaný generátor v plynulé převodovce AutoPower jednou představil. Tuto výbavu měly traktory John Deere 6210 RE, jak poukazovalo i jejich označení. V praxi se ve velké míře nerozšířily, zato u některých výrobců zemědělské techniky jsou stále oblíbené – tam, kde se testovaly právě návěsy s elektropohonem nápravy (např. firma Fliegl).*
Více informací v týdeníku Zemědělec a Mechanizaci zemědělství č. 11/2019.