Orba on-land má celou řadu výhod. Působí menší utužování půdy podorničí, kola traktoru jsou rovnoměrně zatěžována, traktory mohou být osazeny dvoumontážemi kol či lze využívat pásové tahače. Řidič sedí na své sedačce v rovině a traktor nejede po hroudách v brázdě, ale po rovnějším povrchu pozemku. Při orbě na svažitých pozemcích se nenaklání ze svahu jízdou v brázdě.
Velmi užitečnou pomoc v režimu orby on-land představuje automatická GPS navigace na traktoru, která jej navádí do souběžných jízd (musí ale pracovat s maximální přesností, tzn. se signálem RTK). Tím je řidič výrazně odlehčen od jinak dosti náročného úkolu řízení traktoru v určité vzdálenosti od brázdy; tahač totiž není veden stěnou brázdy. Při použití navigace je také otáčení a najíždění do dalšího záběru výrazně jednodušší a rychlejší – řidič jen ve správný okamžik pustí volant a zapne navigaci. Tím, že nemusí najíždět do brázdy, odpadá i pravidelné „drncání“ přes její konec.
Díky speciálnímu velkoryse dimenzovanému připojení může být rám pluhu pro orbu On-land hydraulicky vychýlen do strany ve velmi širokém rozsahu. To je důležité, protože traktory používané pro on-land orbu mají různou šířku danou odlišným rozchodem kol, použitím širokých pneumatik v jednoduché nebo v dvoumontáži, různou šířkou pásů atd. Pluh se může odlišným traktorům dobře přizpůsobit. Rovněž lze tímto systémem jemně seřídit i šířku záběru prvního orebního tělesa. V poloze on-land je pluh dobře vyvážen tak, aby bylo možné jej na souvrati rychle a jednoduše otáčet.