Podvozek tridem senážních vozů Jumbo firmy Pöttinger je známý svou stabilitou i za jízdy přes velké nerovnosti – díky velké rozteči mezi první a třetí nápravou je zcela suverénně „přeplave“. To je velkou devizou nejen na rovině, ale i za jízdy ve svazích, kde navíc systém hydropneumatického odpružení zabraňuje naklánění i plně naloženého vozu do strany.
Nová generace vozů Jumbo přinese svému uživateli ještě více komfortu díky tomu, že nově se charakteristika odpružení bude citlivě adaptovat úrovni zatížení návěsu. Odpružení tak bude stejně účinné u plně naloženého i zcela prázdného vozu.
Robustní není jenom podvozek, ale také systém pohonu s označením Powermatic Plus, který umožňuje přenášet na vůz od traktoru až 450 k. Výkon je odebírán především plnicím rotorem s hvězdicovým uspořádáním, který zajišťuje dopravu hmoty do ložné plochy a současně její řezání. Je tvořen osmi spirálovitě uspořádanými řadami prstů, které odebírají píci přímo od sběrače. Díky rostoucím pracovním záběrům žacích strojů a jejich kombinací v praxi se řádky hmoty stále zvětšují, a do takových podmínek nabízí firma Pöttinger sběrač Superlarge.
Šířka sběrače činí 236 cm a díky ní je vybavený opěrnými kolečky s hydraulickým sklápěním. Toto sklápění je ovládáno z terminálu v kabině a poté se celková šířka sběrače v přepravní poloze dostává na 2,55 m. Nový sběrač je osazen prsty Durastar o síle šesti milimetrů v sedmi řadách. Je stále výkyvný a pohyb prstů je řízen oboustrannou zakřivenou vodicí dráhou.
Více informací v týdeníku Zemědělec.