Šetrné působení techniky na půdu je jedním z důvodů pro přechod na traktory s pásovými podvozky, kde není třeba řešit problémy s defekty ani správné huštění. Pásy mají podstatně větší kontaktní plochu s půdou, nízký měrný tlak a malý prokluz. Zhutnění půdy je ještě nižší, než při využívání nízkotlakých pneumatik na výkonných traktorech. Půda se ani nepoškozuje prokluzem. Největší utužení půdy se soustřeďuje v její horní vrstvě, kde může být eliminováno běžnými postupy zpracování půdy.
Kromě známých typů dvou- a čtyřpásových traktorů jsou na našem trhu nově i traktory s pásovou zadní a klasickou přední nápravou. Pneumatiky na přední nápravě zajišťují lepší řiditelnost a trvalý kontakt s půdou i na velmi nerovném terénu. Ten podporuje i výkyvné uložení pásových jednotek vzadu. Vlastní hmotnost takového traktoru dosahuje 17 000 kg, kontaktní plocha dvou pásů a dvou širokých pneumatik činí dohromady 3,5 metru čtverečného a měrný tlak je pouhých 0,49 kilogramů na centimetr čtverečný. Využívají se pásy o šířce 760 mm. Jejich plný tah je zaručen i ve svahu a v průběhu zatáčení traktoru.
Tato verze traktoru je určena pro toho, kdo požaduje vysoký tahový výkon v kombinaci s obratností a komfortem jízdy. Traktory jsou vybaveny plynulou převodovkou s jednoduchým ovládáním pomocí páky pojezdu a jejich pohotovostní hmotnost činí 18 000 kg. Přídavné dotěžování není zapotřebí a to ani přídavným závažím do předního držáku.
Není také bez zajímavosti, že tyto traktory mohou být upraveny tak, aby dovolovaly využívání v systému Controlled Traffic Farming (řízeného přejezdu strojů po pozemku). Organizace pojezdů po pozemcích podle tohoto vzorce vyžaduje rozšíření rozchodu kol na úroveň rozchodu sklízecích mlátiček, což však u traktorů s pásovými jednotkami vzadu není problém.