04.01.2020 | 03:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vývoj u převodovek a kabin traktorů

Stále častěji jsou moderní traktorové převodovky konstruovány tak, že dovolují jízdu maximální rychlostí při redukovaných otáčkách motoru. Plynulé převodovky mají tuto funkci standardně, mechanické ve volitelné výbavě. Proto je na tuto možnost dobré myslet, pokud bude traktor využíván v dopravě. V nižší a střední výkonové třídě je to téměř samozřejmostí. Obě funkce, tedy jak navyšování výkonu, tak i rychlost 40 km/h při redukovaných otáčkách motoru, mohou přispět ke zvýšení produktivity práce v dopravě.

Také kabiny prochází stálým vývojem. V ergonomii a rozložení ovládacích prvků lze nalézt nejvíce rozdílů mezi komfortními traktory a jejich cenově příznivějšími protějšky (i v rámci jedné značky). Úroveň komfortu u nového traktoru je závislá na finančních možnostech, potřebách obsluhy a povaze nasazení traktoru.

Mechanické ovládání převodovky či vnějších hydraulických okruhů postačuje pro vykonávání jednoduchých činností, jako jsou agregace s krmným míchacím vozem, se shrnovači či obraceči píce nebo s mulčovači při údržbě krajiny.

Potřeba zvýšit plynulost, bezpečnost a ergonomii práce s čelním nakladačem vedla výrobce traktorů k vývoji nových druhů kabin s výrazně vylepšenou viditelností směrem na nakladač. U high-tech traktorů je prodloužené čelní sklo ve standardu, u ostatních strojů instalují výrobci střešní okno většinou na přání s takovou velikostí, že mohou označit kabinu jako panoramatickou.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down