06.01.2020 | 06:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Odpružení přední nápravy i kabiny má smysl

Traktory, které provádí sklizeň luk v podhorských oblastech, musí být na to speciálně vybaveny: mít široký rozchod a co nejnižší hmotnost. Případně se vyrábí speciální verze s nízko uloženým těžištěm, běžně je také osazení dvoumontážemi pneumatik na obou nápravách. Běžný provoz pak vyžaduje od traktoru podstatně větší výkon v tahu a při brzdění. Na extrémních svazích či při sklizni citlivého travního drnu je lepší využívat speciálních svahových nosičů nářadí.

Jednodušeji vybavené traktory často postrádají odpružení kabiny. Čtyř- nebo pětisloupková kabina je pevně přišroubovaná ke kostře. Množství rázů v kabině lze snížit (i dodatečným) pořízením sedačky s pneumatickým odpružením. Pro agregace s komplikovanějšími závěsnými stroji (pro zpracování půdy a setí či například se sklízeči okopanin) je vhodné uvažovat o komfortnější výbavě. Je třeba vzít v úvahu skutečnost, že obsluha bude v kabině trávit více času.

Zde má smysl již odpružení přední nápravy i kabiny či automatický režim pohonu všech kol. S odpruženou kabinou lze na polní či lesní cestě jet větší rychlostí a nerovnosti nejsou v kabině tak patrné. Kabina je vpředu uchycena vpředu standardně pevně a vzadu mechanicky odpružena.

Za jízdy vyšší rychlostí je pak patrné, zda vzájemně dobře spolupracuje systém odpružení kabiny, přední nápravy a sedačky. Pokud tomu tak je, dosahuje systém tlumení rázů vysoké účinnosti a jeho přínos je na místě řidiče citelný.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down