Strojem, který lze vhodně nasadit k prvnímu zpracování půdy po sklizni, je radličkový kypřič Cruiser XL. Jeho výrobce, firma Horsch, jej nabízí v záběrech 5 až 12 metrů. Konstrukce stroje je důsledně zaměřena na intenzivní mísení půdy s organickou hmotou.
Horsch Cruiser XL nalezne využití jak při podmítkách, tak i při přípravě půdy před setím. Přitom díky své dlouhé, šestinosníkové konstrukci mají tyto kypřiče velmi intenzivní účinnost nejenom na drobení půdy, ale ve značné míře i na urovnávání pozemků.
Cruiser XL je osazen kompletně novými radličkami, uloženými na velmi dlouhých slupicích tak, aby mohly za jízdy vibrovat. Vibrace se ale nepřenáší na pružinu, nacházející se až vzadu za slupicí. Díky nové konstrukci se bod otáčení posouvá hodně dopředu, je zvýšeno předpětí a tím i přítlak na radličku, který dosahuje až 150 kg. Radličky mohou pracovat v hloubce až 15 cm, a jejich rozteč dosahuje díky rozložení do šesti řad 90 cm. Z toho pramení i vysoká průchodnost stroje Cruiser XL.
Na první pohled je patrné, že určité prvky si nový stroj přebírá od kypřičů Terrano FM: jedná se především o přední vodicí kola, robustní tažnou oj a posilovač trakce. Na rozdíl od konkurenčních řešení je tento posilovač trakce v integrovaném provedení bez nosníků či další přídavné konstrukce. Kypřič se může na souvratích otáčet na svém pěchovacím válci.
Také pro Cruiser XL nabízí firma Horsch několik typů radliček. Stroj je určen pro mělké až středně hluboké zpracování půdy.*