Kromě řetězového dopravníku přišli někteří výrobci dopravní techniky také s nekonečným pásem v podlaze návěsu většinou s vanovou korbou. Pokud je nekonečný pás navíjen vpředu anebo vzadu, může nosná konstrukce nástavby ležet přímo na rámu, a tím pak má ložná plocha větší objem. Návěs je také lehčí. U některých návěsů s podlahovým pásem může vyprazdňování napomáhat i pohyblivá čelní stěna.
Oblíbeným trikem k dalšímu zvýšení ložného objemu je zadní stěna se speciálním profilem. Takto získaný objem neznamená, že doba pro vyložení materiálu bude delší – po zvednutí zadní stěny je materiál uvolněn automaticky. Nicméně instalací ložného objemu navíc tímto řešením může ztěžovat osazení návěsu zakrývacím zařízením.
Další možností vyprazdňování je výtlačný štít. Tento systém je díky postupnému uvolňování materiálu opět výrazně méně náchylnější k posunu těžiště, než při vyprazdňování sklápěním.
Při vykládání řezanky pomocí výtlačného štítu se traktor pomalu pohybuje vpřed a hmota se může ukládat na povrch silážního žlabu. Návěs přitom zůstává velmi stabilní. Zajímavý koncept výměnného zadního čela otevírá pro návěsy s výtlačným čelem široké možnosti dalšího využití v oblasti dopravy. A to jako překládací návěs řezanky, štěpky či okopanin, k navážení osiva a jeho plnění do secích strojů pomocí čela se šnekovým dopravníkem, a po osazení rozmetacím ústrojím k aplikaci hnoje. Výtlačný štít využívají také nástavby na nákladní automobily.