Běžnou výbavou u návěsů je řízení náprav. U tandemových podvozků se vztahuje na druhou nápravu, u podvozků tridem na první a třetí. Čtyřnápravové podvozky jsou výjimečnou záležitostí největších typů aplikačních cisteren kejdy. Ty jsou pak standardně vybavené elektronickým nuceným řízením první, druhé a čtvrté nápravy.
Nutnost řízení náprav vzrůstá s roztečí náprav. Velkou rozteč náprav nad 100 cm využívají někteří výrobci návěsů k tomu, aby mohli zvýšit celkovou dovolenou hmotnost návěsů a tím i hmotnost užitečnou. Náběžné řízení se pohybům řízení u traktoru přizpůsobuje automaticky. Může ale negativně ovlivňovat jízdní stabilitu návěsu za jízdy vyššími rychlostmi a ve svahu. Proto je třeba jej pro tyto činnosti zablokovat. To stejné platí i pro couvání s návěsem; při nezablokování by došlo k nekontrolovanému vychýlení řízených kol. Řidič musí na tento nezbytný úkol myslet, některé traktory ale umí náběžné řízení návěsu před rozjezdem vzad zablokovat automaticky. Potom je ale zatáčení s návěsem obtížnější.
Náběžné řízení představuje nákladově nejpříznivější systém. Z důvodu výše uvedených nedostatků se ale velmi často uplatňují sofistikovanější řešení – a to buď elektronicky aktivně ovládané anebo mechanicky ovládané nucené řízení. Nucené řízení funguje tak, že do kulových závěsů K-40 po stranách závěsu K-80 uchycená táhla ovládají válce, které při projíždění zatáček tlačí hydraulický olej do válců řízení. Táhla po stranách oje návěsu ale do určité míry omezují možný úhel natočení traktoru vůči návěsu.