11.09.2020 | 03:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vývoj u systémového traktoru

Traktory Fastrac anglického výrobce JCB mají dlouhou historii. V letech 1992 až 1993 byl JCB Fastrac uveden jako novinka na trhy na evropském kontinentě a v Izraeli. V dalším vývoji výrobce představil další modely s vyšším výkonem motoru a převodovkami s větším počtem rychlostních stupňů. Fastrac 185 s motorem Cummins o výkonu 170 k přišel na trh v roce 1994.

Novinkou byla také převodovka Selectronic 36x12. O rok později byl představen nový menší model Fastrac 1115, vybavený motorem Perkins série 1000 s výkonem naladěným na 115 k. Ještě ve shodném roce jej stačil doplnit nový model Fastrac 1135 s výkonem 135 k.

A v roce 1996 představil JCB poprvé pro oba tyto Fastracy volitelnou výbavu v podobě řízení všech kol Quadtronic. Řidič si mohl vybrat jeden z několika druhů řízení všech kol: řízení předních kol, True Tracking, proporcionální a zpomalené náběžné řízení a souběžné řízení všech kol. Díky tomuto řešení se rádius otáčení traktoru na farmách zredukoval o celou čtvrtinu. Avšak díky citelnému navýšení pořizovací ceny traktoru se v našich podmínkách první generace tohoto sytému prosadila jen minimálně.

Konec série 1100 přišel v roce 1998. Nástupce měl již označení Fastrac 2000, líbivě zaoblený design a tři modely s motory Perkins (2115, 2125 a 2135). Čtvrtý model byl novinkou – JCB Fastrac 2150 disponoval prodlouženým rozvorem náprav, řízením jen dvou kol a výkonem 148 k. Novinkou byla také převodovka Autoshift 54x18 s třístupňovým řazením při zatížení a automatickými režimy řazení pro nejrůznější práce. V kabině s účinnější protihlukovou izolací mohl být na přání instalován multifunkční monitor.

Více informací v týdeníku Zemědělec.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down