První Unimog výrobce Mercedes-Benz, dodaný velkému zemědělskému podniku na východě Německa, byl osazen nástavbovým postřikovačem Damman. Výhodně se tak využil třetí nástavbový prostor nad zadní nápravou. Výhodou při tomto nasazení je velká světlá výška, dovolující projíždět i vzrostlými porosty obilnin a dalších plodin bez jejich poškození. Unimog si poradí i v rozblácených úsecích a díky konstrukci podvozku se žádné nečistoty neusazují v prostoru náprav a brzd.
Moderní nosiče Unimog jsou koncipovány s ohledem na snadnou výměnu nářadí. Nabízí čtyři prostory pro jejich připojení a možnosti jak mechanického, tak i hydraulického pohonu již z výroby. Vyzdvihnout je třeba přednosti nové panoramatické kabiny, poskytující široký výhled vpřed i do stran. Je to dáno panoramatickým předním sklem, do hloubky zasahujícími bočními skly a krátkou kapotou vpředu. Díky tomu je usnadněná práce například se sněžným pluhem nebo i s čelním nakladačem. A prostor před vozidlem nebo i za ním může monitorovat kamerový systém.
Unimog může být agregován s čelním nakladačem RX-500, vyvinutým speciálně pro Unimog. Vývoj ve spolupráci firem Mercedes-Benz a Hauer vedl k tomu, že nakladač se k Unimogu snadno připojuje; zároveň i jeho odpojení je rychlé - zabere jen několik minut. Poté je přední nástavbový prostor ihned využitelný pro jiné příslušenství.
Spolu s nakladačem může Unimog provádět jak nakládku v komunálních službách, tak i manipulaci s různými materiály v zemědělství. Může přijet do blízkosti k odvoznímu prostředku, který naplní snadno díky velké výsypné výšce.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství.