Firma JCB je známá svou stavební technikou. Nakladače Major Loader byly nejen prvními stroji svého druhu u firmy JCB, ale též základnou pro vývoj četných dalších modifikací. Jednou z nich byl i High-Speed Major Loader. Stroj mohl začít pracovat i jinde než jen na farmách. Sice výborně nakládal hnůj, ale dobře se osvědčil i k zemním pracím. Do zákaznického oddělení začali směřovat i noví zájemci z oblasti stavebnictví a prodej se citelně zvedl.
Firma musela zorganizovat výrobu tak, aby bylo možné smontovat denně jeden stroj, což odstartovalo již v roce 1949. Celých sedm následujících let si denně odebral jeden zákazník nový nakladač. Povědomí o firmě JCB se rychle rozšiřovalo.
Spolu s rozšiřováním palety nakladačů probíhal vývoj hydrauliky. Rovněž se ukázaly výhody vlastního hydraulického okruhu. Technici pracovali na tom, aby se od hydrauliky traktoru oddělili. Řešením bylo vlastní čerpadlo a samostatný hydraulický okruh s nádrží na olej, montovaný na boku rámu. To propůjčilo nakladači nebývalý výkon. Zákazníci velmi rychle poznali, jak těžkou práci zvládne, a začali se o JCB ještě více zajímat.
V sedmdesátých letech dvacátého století se firmě JCB podařilo uvést další pokrokovou novinku v oblasti nakladačů. Model Chaseside měl nejprve pevný rám a řízenou nápravu, ovšem toto provedení mělo v manévrovatelnosti určité meze možností. Nové horizonty otevřelo kloubové řízení, představené jako novinka právě firmou JCB. Motor se přesunul do zadní části stroje a působil zde jako protizávaží naložené lžíci. Chaseside byl prvním kloubovým nakladačem na světě a dnes je u velkých kolových nakladačů středový kloub zcela běžný.*