03.03.2021 | 06:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Originální vozidlo vzniklo před 75 lety

V historii zemědělského traktoru jsou také zapsáni ti, kteří se vydali netradiční cestou. Úplně jinak vzali vývoj mechanizace pro zemědělství zástupci továrny Göppinger Maschinenfabrik v německém městě Boehringe. Rozhodli se postavit samojízdný stroj s vysokou mobilitou a univerzálností využití nejen pro širokou škálu polních prací, ale i pro sklizeň pícnin na loukách, aplikaci hnojiv a dopravu. Stroji dali název Unimog.

První prototyp vznikl v roce 1946. Psal se rok 1948, když byl Unimog vůbec poprvé oficiálně prezentován veřejnosti. I v té době byly oblíbenou formou takové prezentace zemědělské veletrhy, a o veletrhu DLG ve Frankfurtu nad Mohanem to platilo dvojnásob. Tato akce měla mezi odborníky vysokou prestiž.

A o jednu malou senzaci na veletrhu DLG se v roce 1948 postaralo právě vozidlo Unimog. Novinka, pod kterou tehdy ještě nebyl podepsán Mercedes-Benz, svou konstrukcí dokázala spojit dva světy do jednoho celku – pomalé, tahově náročné polní práce a rychlou dopravu. Poprvé vůbec se představil zemědělský traktor, vybavený dvojicí sedaček, třetím nástavbovým prostorem nad zadní nápravou, kde bylo možné transportovat další stroje či příslušenství, pohonem všech kol a odpružením obou náprav a převodovkou, dovolující jízdu rychlostí až padesát kilometrů v hodině. Čtyřválcový vznětový motor Daimler-Benz poskytoval výkon 18 kW/25 k.

Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 4/2021.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down