Motory nových kompaktních traktorů Claas Arion 400 mají nejmodernější čtyřventilovou technologii, přeplňování a chlazení nasávaného vzduchu. Nově splňují emisní limity normy stupeň V díky technologii SCRoF a diesel oxidačnímu katalyzátoru. Díky tomuto řešení motory pracují i při splnění nejpřísnější emisní normy pro zemědělskou techniku stále s nízkou spotřebou paliva a neutralizační kapaliny AdBlue. A interval pro výměnu motorového oleje činí 600 motohodin.
K dalším praktickým vychytávkám u motoru patří cyklonový odlučovač nečistot, který dokáže odstranit z nasávaného vzduchu do motoru zhruba devadesát procent nečistot ještě před tím, než doputuje k filtru vzduchu. Díky tomu je v běžných podmínkách jen zřídka nutné čistit vzduchový filtr; ten je navíc prakticky uložen před paketem chladičů. A jednotlivé chladiče je pro snadné vyčištění možné vyklopit vpřed.
Zároveň ale došlo na rozšíření palety modelů ze šesti na sedm – nový nejvýkonnější typ Arion 470 má svůj motor naladěný na jmenovitý výkon 145 k, maximální výkon pak dosahuje 155 k. Naopak na opačném konci tabulky stojí Arion 410 s výkonem 90 k. Tento traktor spolu s dalšími dvěma modely nedisponuje navyšováním výkonu CPM.
Výkon motoru je na kola přenášen přes převodovku s řazením při zatížení. Traktory Arion 410 a Arion 420 jsou standardně vybaveny převodovkou Quadrishift, což je reverzační skříň se šestnácti rychlostními stupni vpřed i vzad. Rychlosti jsou rozděleny po čtyřech do čtyř skupin. Od traktoru Arion 430 má každý zákazník možnost zvolit si do výbavy převodovku Hexashift. Se šesti rychlostními stupni v každé skupině se celkový rozsah vyšplhá na 24 rychlostních stupňů vpřed i vzad. Pro speciální využití například v zelinářství je pro obě převodovky k dispozici na přání skupina plazivých rychlostí, s níž se traktor dokáže pohybovat rychlostí již 150 metrů za hodinu.*