Zemědělská výroba požaduje stále výkonnější stroje. U kolových verzí ale vzniká problém, jak zajistit odpovídající přenos výkonu motoru na podložku. U traktorů se požadavky na maximalizaci tahového výkonu podařilo realizovat lépe – díky nástupu pásových podvozků v intencích evropské legislativy, tedy do celkové šířky tří metrů.
Pásy jsou na vzestupu – a to v různých variantách a kombinacích s koly. Instalace pásových podvozků znamená výrazné snížení prokluzu, zvýšení tahového výkonu i v těžkých podmínkách při snížení měrného tlaku na půdu. Na druhou stranu ale přibydou omezení k dlouhým přejezdům po silnici a vyšší pasivní odpory. Proto velcí výrobci dávají možnost volby mezi kolovými a pásovými traktory ve shodné výkonové kategorii.
Nové traktory existují stále jako kolové tahače se středovým kloubem, jako dvoupásové či čtyřpásové traktory. Vyšším výkonům motorů odpovídá také výrazné zesílení powershiftové převodovky, náprav, pohonů pásů a podvozku. V novém provedení se již nabízí také systémový traktor. Ke známé trojici variant přibyla nová verze, kde jsou kola nahrazena pásy.
Nové modely traktorů jsou poháněny motory, které splňují limity emisní normy stupeň V. Kromě standardních kolových verzí existují i traktory v provedení, u kterého jsou namísto kol na zadní nápravě integrovány pásové jednotky. Ty jsou standardně odpružené, takže spolu s odpružením přední nápravy a kabiny traktor nabízí vysoký komfort jízdy.