11.09.2021 | 07:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Rychleji v cíli a s nižšími náklady

Unimog výrobce Mercedes-Benz splňuje předpisy EU pro registraci jako traktor. Registrace v kategorii T1B s konstrukční rychlostí 90 km/hod přináší i další výhody v oblasti hospodárnosti. Technická kontrola na vozidle se provádí každé dva roky, neplatí se žádná silniční daň a na tato vozidla je mnohem nižší pojištění, než na běžné nákladní vozidlo. Na vozidlo stačí řidičské oprávnění skupiny T a je možno jej řídit od sedmnácti let.

Provoz s Unimogem je bezpečný i v kopcovitých pohorských regionech, také díky tomu, že kabina řidiče s klecí splňuje test OECD pro ochranu proti převrácení.

Unimog umí poskytovat také pořádný výkon – jak v tahu svým pojezdem, tak i přes mechanické vývodové hřídele. Výkonové rezervy dosahují až 220 kW (299 k). Vozidlo lze provozovat až se dvěma přívěsy, což značně zvyšuje kapacitu přepravy materiálů z pole (oblíbená praxe u našich západních sousedů). Pro zvýšení využitelnosti či zvýšení preciznosti aplikace může Unimog také pracovat s čelně neseným zařízením (zásobníky, nádrže, žací stroje, mulčovače, výživové senzory atd.).

Automobily s nástavbami doplňují ještě terénní automobily v podobě tahače. Také tato vozidla jsou modifikována pro provoz v zemědělství. Vyšší rychlost jízdy v terénu a vhodný systém pohonu mají největší podíl na výrazně nižší spotřebě paliva v dopravě u nákladního automobilu ve srovnání s traktorem o shodném výkonu motoru a shodným objemem přepravované hmoty. Také za jízdy po silnici je nákladní automobil rychlejší a efektivnější, což je dáno jednodušší konstrukcí převodovky, systémem pohonu, vhodným pro jízdu po silnici a vhodnějšími pneumatikami s nižším valivým odporem. Vozidla Mercedes-Benz ani tolik nezatěžují životní prostředí.

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down