V rámci doprovodného veletrhu Agritechnica zorganizovala německá zemědělská společnost DLG praktický test pneumatik. Byl zaměřen na ukázku toho, jaký význam má správné huštění pneumatik při práci na poli.
Pro ukázku byly připraveny dva traktory John Deere. První z nich, John Deere 6210R, byl obutý do pneumatik Michelin MachXBib a táhl za sebou větší model, traktor John Deere 7290R. Ten byl obutý pneumatikami Michelin AxioBib a sloužil k brzdění prvního traktoru. Byl tažen na tyči a mezi závěsem traktoru a tyčí byl vložen ještě siloměrný čep. Velký displej na tažném traktoru za jízdy informoval o dosahované tažné síle.
Pokud by traktor pracoval na poli se stejným tlakem vzduchu v pneumatikách MachXBib, s jakým pojíždí po silnici, měla by tato skutečnost celou řadu negativních důsledků. Nadměrné nahuštění způsobí vytváření hlubších kolejí, zvýšený valivý odpor půdy, zvýšení spotřeby paliva a pokles výkonnosti. Proto je vhodné u pneumatik MachXBib pro případ, že budou následovat polní práce, snížit tlak vzduchu. Tím se otisk pneumatiky prodlouží, větší počet záběrových zubů na větší kontaktní ploše lépe přenáší výkon na půdu, která se také díky menšímu měrnému tlaku méně utužuje. Účinněji jsou tlumeny nárazy vznikající za jízdy. Vhodným způsobem, jak takovou změnu tlaku pohodlně provést, je systém pro centrální regulaci tlaku v pneumatikách, ovládaný z kabiny. Ten byl na traktoru John Deere 6210R nainstalován. Do zadních kol byl vzduch přiváděn zevnitř, zatímco do předních pneumatik nad blatníky. To ovšem pouze pro testování, jinak pro zákazníky je i do předních kol přiváděn vzduch z vnitřní strany kol.
Test spočíval ve dvou jízdách soupravy. Při první jízdě byl simulován tlak vzduchu pro jízdu na silnici nahuštěním na 1,8 baru. Traktory vyjely a s viditelně vysokým prokluzem prvního z nich dojely na druhý konec dráhy o délce 70 m. Na prvním odměrném válci bylo možné odečíst spotřebu nafty. Poté souprava zacouvala zpět na start a u traktoru JD 6210R byl snížen tlak vzduchu v pneumatikách na hodnotu 0,8 baru. Pneumatiky se viditelně roztáhly do délky a při následné jízdě byl patrný výrazně nižší prokluz. Souprava dorazila do cíle dříve a měření ukázalo, že poháněná kola potřebovala pro ujetí shodné vzdálenosti menší počet otáček (místo osmi jen šest). Je tomu tak proto, že snížením tlaku vzduchu se zmenšil valivý odpor pneumatik, snížil se prokluz kol (ze 30 na 8 procent) a zvýšila se pojezdová rychlost. Zároveň i klesla spotřeba paliva, což bylo patrné na hladině paliva ve druhém odměrném válci, která byla o několik centimetrů vyšší. Díky tomu představuje pořízení systému pro regulaci tlaku vzduchu investici, která se vrátí, samozřejmě záleží na způsobu nasazení traktoru. Komfortní je systém centrální regulace tlaku vzduchu z kabiny, případně méně nákladnou variantou je přenosná sada v kufříku pro manuální změnu tlaku vzduchu.*