Současnost je symbolizována rychlým rozvojem elektronických systémů, a také jejich stále širším uplatňováním v praxi. Je to patrné na rozvoji satelitních navigací. Systémy automatického řízení nabízí velcí výrobci traktorů již plně integrované do stroje a zabudované již v průběhu jeho výroby. To má výhodu v tom, že v kabině nepřekáží žádné další komponenty navíc ani kabely, a také ovládání systému je integrováno do ovládacího terminálu traktoru. Díky tomuto pohodlí jsou navigační systémy stále oblíbenější.
Rovněž se podařilo celkem úspěšně vyřešit i problémy s výpadky příjmu satelitního signálu. Navigace se uplatňují stále více a díky nim jsou již navádění strojů a jejich pojezd v souběžných jízdách automatizovány. Posledním krokem, který ještě automatizován nebyl, je otáčení na souvratích.
Značka Case IH nabízí ke svým výkonným traktorům a sklízecím mlátičkám na přání možnost výbavy automatickým navigačním systémem AccuGuide. Tento systém umí pracovat i s maximální přesností a přijímat signál RTK. V průběhu semináře v Nizozemsku představili zástupci firmy novinku, systém AccuTurn. Jak jeho název napovídá, slouží pro automatické otočení traktoru na souvratích. S tímto systémem je tak automatizace pojezdu dotažena do konce.
Otáčení traktoru je možné nahrát do navigačního systému HMS II. Jakmile dojede traktor ke hranici souvratě, je automaticky zahájeno jeho otáčení do následující jízdy. Systém jen z bezpečnostních důvodů vyžaduje potvrzení od řidiče dotykem na obrazovku terminálu AFS 700 Pro. Řidič si také může v menu systému AccuTurn nastavit, kolik případně vyžaduje vynechávat jednotlivých jízd, pokud se otáčí se širokým nářadím. Systém pak ovládá řízení předních kol a při dopředné jízdě (bez couvání) plynule samočinně dojede do další jízdy. Nejprve do ní navede traktor a poté nářadí. Řidič si také může nastavit způsob otáčení traktoru při závěrečném zpracovávání souvratí.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství 11/2016.