Jedním z finalistů ucházejících se o titul Traktor roku v kategorii speciálních traktorů je model T4.110 N. Řada T4 je dobře známá a v segmentu viničních traktorů je jedním z lídru evropského trhu. Na domácím italském trhu je samozřejmě číslem jedna. Je to dáno dlouhou tradicí, ale i investicemi do novinek. Poslední žhavou novinkou je odpružená přední náprava systémem TerraGlide.
Komise složená z novinářů napříč evropskými zeměmi se sešla v Turíně, aby si traktor T4 vyzkoušela. Společnost New Holland nás pozvala přímo na testovací polygon a připravila pro nás dvě stanoviště. Na prvním jsme mohli porovnat komfort jízdy s klasickou nápravou a s novým systémem TerraGlide v kombinaci se systémem Pneutrac. Druhé stanoviště prezentovala výhody systému Pneutrac.
Zážitek z jízdy
Benefitem odpružené nápravy je každopádně větší komfort. Když je navíc podpořený ještě speciálním systémem Pneutrac, je to opravdu velký rozdíl. Předvést tento fakt v praxi si vzalo za úkol první stanoviště, které se na testovacím polygonu nacházelo přesně tam, kde se simulují podmínky jízdy v těžkém polním terénu. Nejdříve jsem usedla do modelu T4.110 bez odpružené nápravy. Model byl vybaven jednoduchou mechanickou převodovkou. Zařadila jsem jedničku a vydala se na polygon s instrukcí „zkus jet alespoň 8 km/h.“ Upřímně řečeno jsem to zkoušela, ale traktor sebou házel tak usilovně, že pud sebezáchovy mi nedovolil jet více než 6,5 km/h. Druhý traktor plně odpružený se systémem Pneutrac na obou nápravách, to byla jiná káva. Nerovnosti terénu tentokrát nebyly tolik znatelné a polygon jsem dokázala bez problému projet rychlostí 10 km/h.
Body bych udělila také za intuitivní jednoduché ovládání traktoru, dobrý výhled a obratnost. Komfort malinko kazí středový tunel na podlaze.*