Díky své kabině s hranatým designem a světlům pro denní svícení jsou traktory John Deere 8R nejnovější generace snadno rozeznatelné na první pohled. Kapota s novým designem je jednodílná a lze ji snadno vyklopit. Tak se získá přístup k motoru se zdvihovým objemem 9 l. U dvou velkých typů 8R 370 a 8R 410 má motor dvojici turbodmychadel, u třech menších modelů (8R 280, 8R 310 a 8R 340) pak jediné turbodmychadlo. To je ale v provedení VGT, čili s proměnlivým úhlem natočení lopatek.
Ke změnám v motoru oproti předcházející generaci traktorů 8R patří přesunutí alternátoru, kompresoru vzduchotlakového systému a klimatizace do chladnějších oblastí ke chladiči, čímž se prodlužuje jejich životnost. John Deere 8R 410 má jmenovitý výkon 302 kW/410 k, maximální pak 326 kW/443 k. Ale motor disponuje i inteligentním navyšováním výkonu IPM, takže při práci se zapnutým a zatíženým vývodovým hřídelem a alespoň pomalé jízdě či v dopravě může výkon vzrůst až o 50 k na celkových 458 k. Tento výkon je přitom jen s minimálními ztrátami přenášen na kola či na vývodový hřídel. A stejně, jako přímý předchůdce 8400R, dosahuje tento traktor nízké měrné spotřeby paliva. Přitom ale došlo i na zvýšení objemu palivové nádrže ze 690 na 764 l, takže lze vydržet pracovat celý den i s velkým zatížením bez doplňování paliva.
Nová řada 8R má celkem tři možnosti převodovky. Pro všech pět modelů je ale dostupná pouze nová powershiftová verze e23. Starší a jednodušší Powershift 16/5 je dostupný až do modelu 8R 340, plynulý AutoPowr pak do modelu 8R 370. 8R 410 pak má jedinou možnost – e23 s 23 dopřednými a 11 zpětnými rychlostmi a automatikou řazení.*