Modelová řada Boomer představuje výkonově nejslabší skupinu traktorů, které má značka New Holland v sortimentu. Přesto by neměla uniknout pozornosti zejména těch, kteří potřebují traktor určený pro komunální použití. S ohledem na rozměry, systém pojezdu a doplňkovou výbavu nabízí totiž Boomery vše, co je pro malé a obratné traktory typické. A od loňského roku přichází s motory ve specifikaci Stage V.
Když se řekne Stage V, zavání to systémem SCR a vstřikováním močoviny. U malých traktorů to však neplatí a do výkonu 75 k není SCR potřeba. Důvod je ten, že ač musí motory s výkonem od 19 do 56 kW (25 až 75 k) splňovat stejně přísné limity v produkci pevných částic jako jejich výkonnější kolegové, v případě produkce oxidů dusíku je požadovaný limit více než desetkrát benevolentnější. A proto novým motorům stačí jen oxidační katalyzátor s filtrem částic. Nakonec jinak by to asi ani nešlo, neb vměstnat systém SCR pod kapotu malých traktorů (ale i kamkoliv jinam) by zřejmě nebylo technicky možné.
Ve čtyřech třídách
Modelová řada Boomer je rozdělena do čtyř tříd, které se mezi sebou liší jednak výkony motorů, dále též typem převodového ústrojí a samozřejmě i vnějšími rozměry, od nichž se odvíjí i nosnosti, kapacity TBZ atd.
Když začneme od nejnižšího výkonu, musíme zmínit Boomer 25 C. C v modelovém označení znamená kompakt a tenhle malý kocour s hydrostatickým pojezdem vypadá spíše jako samojízdná sekačka než jako traktor. Mezinápravový žací stroj je skutečně jeho základní výbavou, avšak nechybí pohon 4k4, zadní TBZ s nosností 450 kg, nebo možnost agregace s čelním nakladačem, jenž zvedne až 590 kg.
Boomer 25C jsem viděl na předváděcí akci v Lipsku, a když měl na vidlích nakladače naložený balík slámy, myslel jsem, že je to spíše legrace. Když však balík zvednul a odjel, zjistil jsem, že i s takovouto zátěží může manipulovat.
Nikoliv výkonově, ale spíše kapacitně je o fous dále model Boomer 25. Má větší rozměry, vyšší zvedací kapacitu TBZ, a ač jeho tříválec má obdobný výkon jako u výše popisovaného kompaktního provedení, má o trochu zvýšený zdvihový objem, a to 1,32 l. Dvojrozsahový hydropojezd s režimem EZ Speed je i u něj základní výbavou, avšak na přání je též možná mechanická převodovka 6/2.
A co je režim EZ Speed? Jedná se o regulaci otáček motoru podle požadavku na pojezdovou rychlost. Při sešlápnutí pojezdového pedálu se tak automaticky mění otáčky motoru, podle toho, jaká je potřeba zrychlení. A pokud rychlost jízdy není třeba měnit, lze využít i tempomatu.
Celý článek najdete v Mechanizaci zemědělství 2/2022.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!