Pro komunikaci mezi stroji, která je nezávislá na výrobci, je třeba vyřešit výzvy rádiových standardů, přenosových protokolů a bezpečných komunikačních metod. Společná pracovní mapa představuje rozšíření obvyklé funkce v rámci standardu ISOBUS, která funguje mezi traktorem a nářadím tak, aby zahrnovala řešení pro více strojů ve smíšených flotilách a třeba i na různých pozemcích pro kooperativní práci v terénu. Na tomto základě může několik strojů spolupracovat na jednom poli sdílením vodicích linií a hranic pole, nebo může být koordinováno více strojů na různých polích (to už vyžaduje komunikaci přes internet). Například odvoz při sklizni může zajíždět na vícero míst podle aktuální potřeby, udržovat linii se sklízecí mlátičkou či řezačkou.
Komunikační systém může být využit i mimo pole, a to pro bezpečnost silničního provozu, kdy například osobní automobily s pokročilými bezpečnostními systémy mohou přijmout informaci, že se na silnici nachází rozměrné a pomalu jedoucí zemědělské vozidlo, což bylo vyzkoušeno ve spolupráci s ETSI (European Telecommunication Standard Institute).
Výrobcem systému je firma AEF – Agricultural Industry Electronics Foundation.*