21.03.2022 | 06:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Digitalizace přináší profit zákazníkům

Teprve nedávno začal podnik s názvem Elorn ve francouzské Bretani, poskytující služby, s precizním zemědělstvím. Využívá traktory a sklízecí mlátičky John Deere a prvotní impulz přišel od zákazníků. „Se sedmi zaměstnanci provádíme zemědělcům v okruhu dvaceti kilometrů všechny polní práce, od setí až po sklizeň,“ říká Kevin Quivouron, jenž podnik vede.

Přitom s precizním zemědělstvím začínal dosti neobvykle. Při pořizování své páté mlátičky John Deere se rozhodl si ji objednat ve výbavě s měřením výnosu a se senzorem vlhkosti zrna. A to proto, aby mohl svým zákazníkům nabídnout více. Reakce byla pozitivní: „Mnoho zákazníků mi sdělilo, že díky novým digitálním technologiím mohli své plochy lépe poznat.“ Kevin Quivouron v návaznosti na zájem zemědělců založil svým zákazníkům jejich partnerská konta na Operačním středisku John Deere. A opět přišla reakce od zemědělců, která Kevina posunula zase o kus dál : „Zemědělci poukazovali na to, že když využívám nástroje pro kontrolu výnosu, tak se přeci musím zajímat o lokálně diferencované obhospodařování pozemků.“

Znovu podnik služeb uskutečnil další krok k tomu, aby svým zákazníkům mohl realizovat zakázky na vysoké úrovni. V roce 2019 si pořídil nové rozmetadlo. Zákazníci podniku poskytnou satelitní snímky porostů, informující o obsahu biomasy (LAI), což znamená celkovou plochu listů na jeden metr čtvereční půdy. V podniku si pak Kevin dle těchto vstupních dat vytvoří předpisovou mapu hnojení. Zájem o takovéto služby rok od roku roste.*

Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 5/2022.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.