A to ve třech základních stupních. Nejjednodušší je manuální navigace, kdy řidič otáčí volantem podle informací na monitoru. Druhou variantou je pak asistované řízení AES35, kdy se originální volant stroje zamění za volant s elektromotorem. Ten je pevně uchycen ke sloupku řízení a elektromotor otáčí volantem za řidiče. Podmínkou je to, aby stroj disponoval posilovačem řízení. Tento systém je přenosný a je často využíván u sklízecích mlátiček Deutz-Fahr. Po skončení sklizně je možné tento systém přenést na traktor. Přitom je možné pracovat i s RTK přesností a asistované řízení funguje i při rychlosti již 500 m/h. Výhodou je také shodné ovládací rozhraní, protože mlátičky Deutz-Fahr mají shodný terminál iMonitor3 v kabině.
Řízení AES35 může být dodatečně instalováno na traktory, které nejsou vybaveny systémem Easy Steer a hydraulickou přípravou na integrovaný navigační systém.
Nejvíce možností a funkcí má plně integrovaný navigační systém. Má dva základní komponenty – přijímač signálu SR20 nebo SRC40 a terminál iMonitor3 v kabině. Mezi traktory Deutz-Fahr s přípravou je možné přijímač přenášet a reagovat tak na potřebu navigace pro konkrétní činnosti. Přijímač má v sobě integrován také gyroskop pro kontrolu náklonu traktoru a zajištění korekcí.
Uživatel navigačního systému SDF Guidance si může zvolit přesnost podle potřeby. Bezplatný signál Egnos poskytuje přesnost +- 25 cm, zatímco zpoplatněný korekční signál RTK pak +- 2-3 cm a vysokou přesnost v meziroční opakovatelnosti jízd.
Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 5/2022.*