Tankodromy se vyznačují značně nerovným terénem i samy o sobě. A když se ještě vytvoří další překážky, vznikne terén extrémně obtížný. Ten je charakteristický pro závody v Truck trialu. Letos bylo v jednotlivých sekcích ještě více bahna než dříve. Řada vozidel se v něm utopila, ale některým posádkám se podařilo sekce i úspěšně projet. Posádky ale musí mít velkou odolnost a houževnatost.
Velkou pozornost jako vždy přitahovalo závodění v kategorii S5. Těžká vozidla Tatra 813 8 x 8 v bahně a prudkých stoupáních o sobě dávala vědět již hlučným motorem. Vozidla byla postavena na čtyřnápravovém automobilovém podvozku se stálým pohonem všech náprav. Podvozek mohl být přitom osazen různými nástavbami. Podvozek byl páteřové konstrukce a byl na něm připevněn přední nosný rám s motorem, převodkou řízení a vlastním motorem. Automobilový podvozek Tatry 813 8 x 8 byl osazen převodovkou, která umožňovala řadit deset převodových stupňů pro jízdu vpřed a dva převodové stupně pro jízdu vzad. Mechanické řazení usnadňoval pneumatický posilovač. Z převodovky byl také vyveden pomocný pohon. Na hlavní převodovku navazovala sestupná převodová skříň. U ní již neexistovala možnost změny převodů.
Proto, aby bylo možné těžké vozidlo i s těžkým nákladem spolehlivě zpomalit, disponoval podvozek čtyřmi na sobě nezávislými brzdovými systémy. Hlavní význam měly dvouokruhová provozní přetlaková brzda, která brzdila všechna kola podvozku, a nouzová pomocná přetlaková brzda. Ta měla brzdicí účinek kromě první na všechny zbývající nápravy. Jedním z používaných nástaveb byl například automobilní jeřáb s nosností 35 tun (na Tatru 815 se montoval jeřáb AD 20 s nosností při zasunutém výložníku 20 t) či sklápěcí korba pro převoz sypkých materiálů.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!