17.08.2022 | 06:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Náhoda založila tradici samojízdných žacích strojů

Vydařený celkový koncept je důvodem, proč se samojízdné žací stroje BiG M firmy Krone prosadily a jsou stále úspěšnější. Poslední generace přichází s četnými vylepšeními, ať v oblasti motoru či kabiny. K velmi spokojeným tradičním uživatelům tohoto vysoce výkonného stroje patří i společnost DVPM Slavíkov, hospodařící nedaleko Ždírce nad Doubravou.

V úterý si její pracovníci od společnosti AG servis – zemědělská technika s. r. o převzali nový samojízdný žací stroj BiG M 450. Prvním úkolem byla sklizeň porostu senážního ovsa s podsevem jetele. Jedná se již o třetí generaci stroje BiG M výrobce Krone v podniku, s prací těchto strojů jsou majitelé velmi spokojeni.

Začátky přitom byly nenápadné. Úplnou náhodou se v roce 1999 na pozemcích DVPM Slavíkov mohl předvést samochodný žací stroj BiG M první generace. Pracovníky podniku zaujala jeho vysoká výkonnost, produktivita práce i kvalita sklizně. Do té doby využívali čtveřici samochodných žacích mačkačů Fortschritt, ale nový BiG M měl hned od počátku jasné ambice na to, aby je všechny nahradil. Ale jen s jednou obsluhou a při výrazně nižší spotřebě paliva – pouze 4,5 litrů na hektar.

Předváděný samojízdný stroj firmy Krone byl tedy zakoupen a ihned uveden do provozu. Skutečně pak postupně všechny mačkače odešly do výslužby a stroj firmy Krone zvládl sklízet od jara až do podzimu veškeré pícniny v podniku. Po jedenácti letech spolehlivé služby byl zaměněn za nový model BiG M 420. Ten měl již novou, větší a lépe vybavenou kabinu a výkonnější šestiválcový motor MAN. Při práci se osvědčil skvěle. Nyní, po posekání stěží představitelných 40 000 hektarů pícnin, má i BiG M 420 již právo na vystřídání, přesto, že pracuje stále hladce a bez závad (!).

Nejnovější generace žacích strojů BiG M 450 je zase o kus dále. V kabině je více místa, více úložných prostorů, nová konzola s ovladači a nová funkční tlačítka na joysticku se nechají osadit funkcemi podle výběru. Nový šestiválec Liebherr je zase hodně silný, ale v kabině je nižší hlučnost. Stroj v souběžných jízdách řídí GPS navigační systém Trimble. 

Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 10/2022.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down