Chodili byste jako fakír bosí na posteli z hřebíků? Toto je obrázek, který může pomoci vizualizovat, jak může pneumatika trpět defekty při přejezdu pole po sklizni, kde nejtvrdší stonky mohou představovat skutečný problém.
Existuje mnoho příčin, ale pouze jedno řešení: použití směsí a konstrukčních řešení, aby byla pneumatika odolnější, protože fáze bezprostředně po sklizni, stejně jako orba nepodmítnutého strniště za sucha, jsou podmínky s nejvyšším rizikem propíchnutí.
Osivářské společnosti vyvinuly geneticky modifikované plodiny, které zůstávají stabilní a mají vysokou odolnost proti větru, odolávají významným teplotním změnám, chorobám a parazitárním infekcím. Protějškem robustní plodiny je však stejně robustní, extrémně tuhé strniště. Aby je bylo možné sekat, musí být sklizňové stroje osazeny speciálním vybavením. A zároveň vysoce odolnými a vysoce výkonnými pneumatikami.
Strniště poškozuje pneumatiky v oblastech bočnice a běhounu. Při průchodu přes strniště způsobuje tření oddělení velkých kusů gumy, což nelze vždy opravit.
Samozřejmě existují techniky, jak tento problém snížit nebo mu zabránit: například sečení rostlin v okamžiku sklizně výše, což umožňuje, aby pneumatika prošla přes strniště v místě, kde do ní neproniká, nebo pomocí zařízení pro vychýlení strniště odtlačit zbytky stonků před průchodem kol přes ně.
I pro samotné pneumatiky existují řešení a BKT vyzkoušela a zavedla různé způsoby, jak minimalizovat poškození. Nejúčinnější zásahy se týkají specifických, vysoce odolných směsí a strukturálních změn v těle pneumatiky.