23.11.2022 | 07:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Velké traktory na Show TOTY 2023

Organizátoři mezinárodního veletrhu EIMA se spolu s porotou soutěže Traktor roku TOTY 2023 rozhodli přiblížit tuto soutěž i návštěvníkům veletrhu. Zvolili k tomu účelu formu Show. Na volné ploše mezi halami uspořádali předvádění finalistů letošního ročníku soutěže. Závěrem akce se předvedlo pět finalistů z hlavní kategorie Tractor of the year.

Výkonem motoru se zúčastněné traktory pohybovaly v rozmezí od 200 do 450 k a byly mezi nimi jak kolové, tak i pásové modely. Prvním traktorem byl nový model z dílen anglického JCB, JCB Fastrac 4220 ICON. Jedná se o zástupce nové generace těchto rychlých traktorů. Upgradování se dočkala kabina, která nyní řidiči poskytuje úplně nové možnosti nastavení a ovládání traktoru i přípojných strojů. Každý řidič si může ovládání nastavit tak, jak mu to bude vyhovovat. Za jízdy pak může kdykoli přecházet z ovládání rychlosti pomocí joysticku na ovládání pomocí pedálu, již bez nutnosti provádět předvolbu požadovaného způsobu. JCB Fastrac 4220 iCon je velmi obratným traktorem díky několika režimům řízení všech kol.

Druhý traktor měl čtyři pásy a jednalo se o model John Deere 8RX 410. Do soutěže TOTY 2023 přihlásil John Deere tento traktor s novou plynulou převodovkou eAutoPowr. Předváděný stroj měl ale osvědčenou powershiftovou variantu e23. Obutý byl do varianty pásů s větší šířkou 760 mm. Ke svému maximálnímu výkonu motoru 326 kW/443 k (bez navýšení IPM) jsou tyto traktory dostatečně těžké (hmotnost 20 tun bez závaží), není tedy třeba je ani osazovat přídavným závažím. Pásové jednotky na zadní i přední nápravě jsou konstruovány s co největší délkou v místě kontaktu s podložkou a výsledkem je značný nárůst kontaktní plochy.

Další stroj byla nová Valtra Q 305. Je to první stroj kompletně nové modelové řady z nejnovější páté generace traktorů Valtra. Valtra Q 305 slučuje velký výkon s nejmodernějšími technologiemi. Nejen zvnějšku (metalízové lakování), ale i v kabině (luxusní sedačka řidiče) byl znát rukopis studia Valtra Unlimited. Kabina má vzadu pneumatické odpružení, vpředu pak pryžové silentbloky.

Z kabiny je perfektní výhled všemi směry, i do prostoru zadního závěsu. Pod volantem, jenž skvěle padne do ruky, je pro pravou ruku točítko pro přechod mezi funkcemi na terminálu v loketní opěrce. Tam lze pomocí SmartTouch ovládat všechny funkce precizního zemědělství, ISOBUS anebo souvraťový management Auto U-Pilot. Všechny důležité parametry má obsluha na očích na velkém barevném terminálu na A sloupku. K pohonu slouží osvědčený motor AGCO Power o objemu 7,4 l.

Čtvrtým traktorem byl zástupce nové modelové řady Fendt 728 Vario Gen 7 a průvod uzavíral nový New Holland T7.300.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down