Krucemburk a. s. je zemědělský podnik se smíšeným zaměřením na Vysočině. Chov skotu s podestýlkou spotřebuje každým rokem 13 000 válcových balíků slámy. Zpracování půdy využívá kombinaci orby s bezorebnou technologií. Výsev je pak prováděn secími stroji o záběru šesti metrů s aktivním nebo pasivním nářadím na přípravu půdy.
Postupně docházelo k zastarávání používané techniky. Proto pracovníci podniku hledali pro polní práce traktory nejen s odpovídajícím výkonem motoru, ale také se spolehlivě fungujícími systémy z oblasti precizního zemědělství. Vložili svou důvěru ve značku John Deere a v roce 2020 začali s obnovou svého strojového parku.
Od společnosti STROM Praha a. s., středisko Habry, byl pořízen traktor John Deere 5100R a také přišel na řadu „těžký univerzál“ pro polní práce (převážně se secím strojem) John Deere 7290R. Tento traktor má jmenovitý výkon 290 k, pohotovostní hmotnost 11 500 kg, a jak se ukázalo, měrná výkonová hmotnost vychází pro smíšené nasazení ideálně. V dopravě pracuje traktor zcela bez přídavných závaží, pro tahově náročnější polní práce se dotěžuje čelním přídavným závažím. Navíc ovládání nové generace je pohodlné a intuitivní.
Zkušenosti s traktory v zelené barvě se žlutými ráfky byly ty nejlepší. Proto modernizace pokračovala dále. Začátkem roku 2022 byl na středisku Strom Praha a. s. v Habrech slavnostně předám traktor John Deere 6155M, který nahradil sedmnáct let starý John Deere 6520 Premium. John Deere 6520 má mezitím má za sebou již 18 000 motohodin bez větší poruchy, statisíce slisovaných válcových balíků, tisíce tun vyaplikovaného hnojiva a mnoho další práce. Odpružení přední nápravy TLS II je u obou traktorů shodné, v praxi prokázalo enormní spolehlivost. Za 18 000 motohodin provozu v terénu Vysočiny s přední nápravou traktoru John Deere 6520 nebyly žádné problémy.
John Deere 6155M má navíc ještě odpruženou kabinu. Celkové rozměry kabiny jsou také shodné, nový traktor ale již má loketní opěrku CommandArm s pohodlným ovládáním převodovky CommandQuad pomocí spínačů. Lze zvolit i řazení automatické – v dopravě i mezi skupinami.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!