30.01.2023 | 10:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Koncentrace výkonu v novém modelu

Na veletrhu SIMA byl oficiálně představen nový model traktoru New Holand ze sedmičkové řady vyznačující se prodlouženým rozvorem (LWB). Má označení T7.300 a ona třístovka odkazuje na maximální výkon motoru FPT, který ke k dispozici při navýšení (práce s PTO, doprava) a činí rovných třista koní. Výkonný motor v porovnání s kompaktními rozměry (ne většími, než mají ostatní modely LWB) a příznivou hmotností traktoru z něj činí velmi zajímavý stroj s univerzálním využitím.

Šestiválec NEF 6 má základní výkon 280 k, používá přeplňování s elektronicky řízeným VGT tubem a z pohledu emisního systému sází především na účinný a osvědčený systém High e-SCR. Převodové ústrojí používá rovněž osvědčený koncept, plynulou převodovku AutoCommand se čtyřmi rychlostními rozsahy a dobrou účinností v přenosu točivého momentu.

Aby byl vyšší výkon motoru smysluplně využit nejen v dopravě, ale i při polních pracích, má nový traktor nápravy s vyšší nosností a tím dosahuje i vyšší užitečné hmotnosti. Pneumatiky s průměrem 2,05 m zlepšují trakci a zároveň méně utužují půdu, a to vše při zachování stejných celkových rozměrů jako u stávajících modelů T7 LWB.

Nová „tésedmička“ přináší změny na hydraulickém systému. Rychlospojky jsou odpojitelné pod tlakem a systém vnější hydrauliky byl přepracován tak, že obsahuje o 30 % méně spojů a používá vhodně umístěné výstupy pro připojení tlakoměrů, což usnadňuje servis. Elektronické řízení vnějších hydraulických okruhů lze nyní provádět stejně jako u modelové řady T8. To znamená, že ke každému ovladači v loketní opěrce lze přiřadit libovolný hydraulický okruh a to nejen k ovladači, který je pro vnější okruhy určen. Lze využít i jiná tlačítka, zejména ta na pojezdové páce.

Ovládání traktoru si zaslouží pozornost. Kabina Horizon ultra byla představena před rokem a půl a krom nízké hlučnosti (66 dB) přináší i precizní provedení vnitřních plastů a čalounění, nebo specifický prvek, kterým je monitor nahrazující přístrojovou desku, jenž může být umístěn ve věnci volantu. Za zmínku stojí i přepracované elektrohydraulické odpružení kabiny.

A s novými traktory se samozřejmě pojí i velké množství elektronických systémů. Souvraťová automatika, satelitní navigace, nebo ISOBUS, to jsou dnes běžné věci. Něco navíc nabízí PLM Intelligence a online propojení traktoru s uživatelem i prodejcem prostřednictvím MYPLM Connect. Prodejce může nabízet proaktivní podporu se vzdálenou diagnostikou, prohlížet si displej operátora v kabině prostřednictvím sdílení obrazovky a poskytovat užitečné rady. Majitel traktoru zase může v reálném čase sledovat práci svého stroje včetně přenosu telematických dat.

Nová funkce IntelliField umožňuje až šesti strojům pracujícím na stejném poli sdílet informace v reálném čase, takže každý řidič má úplný přehled o probíhající práci, zobrazený na monitoru IntelliView.

Nové traktory T7 mají i certifikaci ISO pro Tractor Implement Management (TIM), nejnovější komunikační protokol v oboru. TIM umožňuje obousměrné komunikační spojení mezi traktorem a nářadím. Nářadí tak může ovládat traktor. Například při agregaci s lisem na hranolové balíky jsou na základě informací z lisu řízeny otáčky motoru a tím i PTO, což vede ke snížené spotřebě paliva.

Oscar Baroncelli, ředitel Tractors New Holland, řekl: „Naši zákazníci nám řekli, že chtějí traktor s vyšším výkonem bez nevýhod větších rámů a větší hmotnosti, a nechtěli obětovat ovladatelnost. Přijali jsme jejich výzvu a vyvinuli nový T7.300. Má vyšší výkon motoru a disponuje většími pneumatikami, aniž by došlo k nárůstu rozměrů – je to koncentrovaný výkon v kompaktním provedení.“*

Systém TIM umožňuje obousměrné komunikační spojení mezi traktorem a nářadím. Najde uplatnění například při agregaci traktoru s lisem na hranolové balíky

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down