Předseda JCB Anthony Bamford vede projekt vývoje vodíkové technologie JCB. Lord Bamford řekl: "Inženýrský tým JCB učinil v krátké době obrovské pokroky při vývoji vodíkového spalovacího motoru. Jako první výrobce stavebních strojů, který vyvinul plně funkční spalovací motor poháněný vodíkem, jsem potěšen, že nyní můžeme tuto technologii představit na mezinárodní scéně."
Prototyp vodíkových motorů JCB již pohání rýpadlo-nakladač a teleskopické manipulátory Loadall. Společnost JCB také učinila významný průlom v ukázce možností širšího uplatnění technologie spalování vodíku instalací jednoho ze superúčinných vodíkových motorů do 7,5tunového nákladního vozidla Mercedes-Benz, což je modernizace, která byla dokončena během několika dní. Společnost JCB také představila ve vlastních dílnách navrženou a vyrobenou mobilní tankovací nádrž, která dopravuje palivo ke strojům. Nádrž pojme dostatek plynného vodíku k naplnění 16 vodíkových rýpadlo-nakladačů a může být přepravována buď na korbě upraveného traktoru JCB Fastrac, nebo na přívěsu.
Lord Bamford řekl: "Inženýrský tým JCB se vrátil k původním principům a zcela přepracoval spalovací proces tak, aby fungoval pro vodík. Tím inženýři dosáhli dvou hlavních věcí: zajistili JCB místo v historii jako první výrobce stavebních zařízení, který vyvinul plně funkční spalovací motor poháněný vodíkem, a nasměrovali nás k výrobě 50 vodíkových spalovacích motorů."*