Nové řešení funguje následovně. Kromě informací od senzoru úhlu natočení kol zadní řídicí nápravy, využívá i informace od senzoru sklonu celého stroje, jenž je usazen na hlavním rámu mačkače BiG M. Tento senzor poskytuje v reálném čase data o podmínkách, v nichž se mačkač právě nachází. Ihned je schopný rozeznat svažitý terén či zatáčení s mačkačem. Díky tomuto spojení je kromě úhlu natočení volantu započítávána úroveň bočního náklonu mačkače a tím i jeho možného ujíždění ze svahu. Čelně nesený žací stroj je automaticky příčně posunován, bez toho, aby řidič musel do jeho nastavení zasahovat.
Senzor příčného náklonu ale ovládá i rozdělení výkonu, dodávaného na všechny čtyři hnaná kola. Tak se zlepšují trakční vlastnosti mačkače a zároveň se Krone Big m i chová šetrně vůči podložce a travnímu drnu.*