29.11.2023 | 06:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Velmi dobré ohlasy na nové ovládání u traktorů

Nové traktory JCB Fastrac obou modelových řad 4000 a 8000 vypadají na první pohled shodně s předchůdci, mají ale u svého označení doplněné slovo iCon. Tímto doplňkem poukazuje výrobce na větší množství inovací hlavně v oblasti elektroniky.

JCB Fastrac iCON se pyšní nejen integrovanou technologií ISOBUS a navigačním systémem GPS. Zároveň má ve standardní výbavě i nové ovládání. Malý terminál na B sloupku je minulostí a místo něj přichází nová velká loketní opěrka včetně ovládacího terminálu s úhlopříčkou dvanácti palců. Terminál má vzhled tabletu a je dotykový. K dispozici je pět obrazovek. Pokud si obsluha traktoru přeje mezi nimi přecházet, provede tak bočním potažením. Grafické zpracování informací na jednotlivých obrazovkách je vydařené a podporuje intuitivní ovládání funkcí, ať se jedná o výstup kamery, funkci ISOBUS universal terminal (UT) či družicový navigační systém GPS.

Protože první traktory JCB Fastrac ICON již v praxi pracují, a zkušenosti obsluh ukazují na dobře povedené uspořádání jednotlivých menu. Například tříbodový závěs: dotekem na symbol závěsu se lze dostat přímo do menu pro nastavení funkcí závěsu. A každý řidič si vlastní zvolené nastavení traktoru může uložit pod svůj profil. Traktor se jej pak při každém novém nastartování zeptá, zda si bude přát převzít poslední nastavení.

Rovněž zcela nové možnosti ovládání pojezdu si vysloužily chválu. Bez jakýchkoli problémů je možné kdykoli přecházet z režimu pojezdového pedálu na ovládání rychlosti pomocí joysticku. V ovládání pomocí joysticku existují dva režimy: JCB Pro a JCB Classic. V režimu JCB Pro se vykývnutím joysticku vlevo aktivuje reverzace, od sebe a k sobě se mění rychlost jízdy a vykývnutím vpravo se traktoru řekne, pokračuj dále aktuální rychlostí. Oranžovým přepínačem je možné aktuální rychlost kdykoli změnit. A v režimu Smart Transmission Control obsluha udá traktoru jen požadovanou rychlost jízdy a o ostatní se postará systém společného řízení motoru a převodovky.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down