Nasazení překládacího vozu vede k odstranění prostojů sklízecích mlátiček a k vyššímu využití jejich instalovaného výkonu. Tím, že mlátičky nemusí odvážet zrno na kraj pozemku, přičemž fungují jako přepravní a nikoli sklizňové stroje, se jejich výkonnost zvýší o 25 procent.
I pro menší překládací vozy Perard je zapotřebí traktor o výkonu alespoň 147 kW/200 k. Ideální je, pokud je vybaven plynulou převodovkou, která usnadňuje opakovanou akceleraci při velkém zatížení a nevadí ji opakované popojíždění se zastavováním s těžkým vozem.
Korba vozů Interbenne je usazena na nosném rámu s robustní konstrukcí. Podvozek může být s jednou, dvěma nebo třemi nápravami. A možné je si vybrat i podvozek pásový. Inženýři Perardu vnukli svým překládacím návěsům originální, moderní a líbivý design. Dlouhé pasáže zešikmení korby spolehlivě vedou zrno do spodního podélného šneku. Masivní žebrování těchto pasáží zvyšuje stabilitu. Přitom je podélný šnek usazen hodně hluboko v rámu vozu, což znamená i dole umístěné těžiště a zase vysokou stabilitu. Bezpečnost a komfort zvyšuje hydraulické odpružení tažné oje a robustní mechanické odpružení náprav.
Za současné situace nadměrné vlhkosti půdy se výborně využije možnost překládání zrna přes kraj pole na odvozní soupravy, které stojí na silnici. Eliminuje se tak tvorba kolejí v měkké půdě a zhutňování půdy na souvratích od kol dopravní techniky.
Více informací v Mechanizaci zemědělství.*