Rok poté představila značka New Holland svůj velký traktor řady T8, osazený sadou pro autonomní provoz. Na rozdíl od prototypu v červených barvách měl traktor řady T8 kabinu. Jednalo se tedy o přenosnou sadu koncernu CNH, kterou bylo možné aplikovat na jakýkoli traktor. Case IH pokračoval ve vývoji systémů precizního zemědělství a v roce 2019 představil v USA systém SoilCommand a pro celosvětový trh pak systémy AFS Harvest Command (automatizace nastavení mlátičky) a ISOBUS Class 3 Bale Automation (vybrané funkce traktoru jsou ovládány lisem). O rok později pak přišel první robot, vybavený autonomií od výrobce Raven.
V roce 2021 pak přišlo první komerční uplatnění systému Auto-Cart, který synchronizuje činnost kombajnu Case IH s odvozovým prostředkem. V roce 2022 si zákazníci v USA mohli poprvé otestovat systém Auto-Spread, instalovaný na samochodném aplikátoru minerálního hnojiva, a poté následoval obdobný systém Auto-Sprayer pro velké samojízdné postřikovače Case IH.
Na mezinárodním veletrhu Sima 2022 představil Case IH další krok ve vývoji, a to autonomní traktor Magnum AFS Connect s kabinou. A v září letošního roku měli možnost zástupci odborných periodik vidět tento traktor se sadou Raven autonomy znova, a to i při práci na poli.
Na akci FarmingRED se představil Case IH Magnum 340 CVXDrive AFS Connect v agregaci s kombinovaným kypřičem Väderstad TopDown 500 o záběru pěti metrů při zpracování půdy. Traktor byl osazen kitem pro autonomní provoz, který tvoří nejnovější terminál AFS Pro 1200, v přední části traktoru instalovaný radar (detekce překážek), navigační systém Case IH AFS s přesností RTK+, tedy 1,5 cm, telemetrie AFS Connect, přijímač družicového signálu Vector Pro a systém Raven se sadou kamer pro sledování okolí traktoru v úhlu 360-ti stupňů.
Uvedený kit pro autonomní provoz je přenosný i na jiný traktor. Na farmě si jej může uživatel přenést na traktor, který v létě pracuje s překládacím vozem. Traktor pak může být kontrolován ve své činnosti obsluhou mlátičky, což je autonomie kategorie 4. Kit je plně integrován do AFS Connect portálu, umí pracovat s předpisovými mapami, dokumentovat pohyb a práci traktoru na poli, spolupracovat se závěsnými stroji prostřednictvím ISOBUS a řídit lokálně variabilní hloubku při zpracování půdy podle předpisové mapy.
Více informací v Mechanizaci zemědělství.*