Jak napovídá písmeno „S“ v označení stroje, jedná se o nový model firmy Ropa. A nový není jen svým designem.
Nová je pohonná jednotka - řadový motor Volvo Penta o výkonu 796 k / 585 kW s maximálním točivým momentem 3 650 Nm a zdvihovým objemem 16,12 litru. Tento motor poskytuje dostatečné výkonové rezervy i při práci v nejextrémnějších sklizňových podmínkách. Druhou variantou je motor Volvo Penta s výkonem 768 k.
Stejně, jako i velký třínápravový Tiger 6S, má i sklízeč řepy Panther 2S integrovaný medailí oceněný systém podvozku s příčnou stabilizací a automatickým vyrovnáním náklonu. Sklízeč je díky tomu, že jsou všechna čtyři kola neustále stejnoměrně ztěžována, šetrný k půdě. A stejně, jako i v Tigeru 6S, tvoří nová generace extrémně výkonných palubních počítačů centrum pro telematiku, prediktivní analýzu, online diagnostiku a asistenční systémy pro poloautonomní sklizeň cukrové řepy.
Ovládání terminálu pomocí interaktivních tlačítek je ještě intuitivnější a odpovídá logice tabletů a chytrých telefonů. Lepší kontrast zvyšuje čitelnost a použitelnost. Další novou možností je vzdálený přístup. V případě potřeby se může servisní technik volitelně přepnout přímo na terminál daného stroje a pomoci obsluze stroje při řešení problémů.
Dvojice čisticích hvězdic zaručuje vysoký čisticí výkon. Bulvy řepy jsou shromažďovány v zásobníku o kapacitě třicet krychlových metrů. O rychlé vyložení se umí postarat nový extra dlouhý a trojnásobně sklopitelný vyprazdňovací dopravník. Nachází se mezi oběma nápravami, přímo za zalomeným kloubem. Jak bylo na Polním dnu i prakticky předvedeno, možné je i rychlé překládání bulev za jízdy. Přeložení plného zásobníku netrvá ani padesát sekund.
Bude-li Ropa Panther 2S pracovat ve svahu, dokáže jej automatické vyrovnávání náklonu pomocí čtyř hydraulických válců a měřicích senzorů naklonit ke svahu a tím udržovat v rovině.
Více informací v Mechanizaci zemědělství.*