25.10.2023 | 06:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Samojízdné postřikovače s velkou světlou výškou Horsch Leeb VN

Firma Horsch nastartovala rychlý vývoj v oblasti svých postřikovačů. Unikátními vlastnostmi se pyšní samojízdné postřikovače Horsch Leeb řady VN.

Koncepce stroje je shodná s ostatními samojízdnými postřikovači Horsch Leeb, neboť i stroje VN jsou postavené na shodné základní platformě. Tím se dociluje rozložení hmotnosti postřikovače na nápravy v poměru 50/50 jak v prázdném, tak i v naplněném stavu. Vpředu usazená velkoprostorová kabina poskytuje obsluze ničím nerušený široký výhled dopředu, zároveň je řidič daleko od postřikových ramen. Postřikovače řady VN mohou mít (v závislosti na vybavení) celkovou hmotnost až 20 tun.

Komfortní pracoviště obsluhy

Podvozek poskytuje komfort jízdy na úrovni osobního automobilu. Díky tomu má obsluha v kabině pohodlí i za jízdy vyššími rychlostmi. Taktéž ramena se lépe udržují v rovnováze.

Hydropneumatické odpružení jednotlivých kol absorbuje rázy, vznikající za jízdy, přičemž dráha odpružení je udržována na konstantní úrovni automatickou regulací. Při bližším pohledu je ale patrné, že postřikovač Horsch Leeb VN má samostatné uložení kol přepracované.

Právě v oblasti podvozku se ukrývají největší inovace. Se systémem Clearance Control lze postřikovač pomocí pístnic zdvihnout tak, že světlá výška se ze základních 1600 mm změní až na 2000 mm. Tak může být ošetřován vzrostlý porost kukuřice či slunečnice. Různým kolejovým řádkům se postřikovač dokáže snadno přizpůsobit také díky plynule stavitelnému rozchodu Track Control od 2,25 do 3,00 metrů.

Propracované automotivní řízení

Hydrostatický pojezd se ovládá zcela plynule. K dispozici jsou dva pracovní rozsahy – pole (pro rychlost 0 až 25 km/h) a cesta (pro rychlost 0 až 40, volitelně až 50 km/h). Díky automotivnímu řízení je možné se i při nejvyšší rychlosti pohybovat s redukovanými otáčkami motoru na 1500/min. Pohon všech kol je řešen jako permanentní, ale v režimu jízdy po silnici se při rychlosti nad 30 km/h automaticky vypne pohon zadních kol. Součástí automotivního řízení jsou také systémy regulace mezního zatížení a regulace přetáčení. Při práci lze využívat tempomat.

Více informací v Mechanizaci zemědělství.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down