28.11.2023 | 06:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Jen tolik, kolik je nezbytné…

…a tak málo jak je možné. To je heslo francouzské rodinné společnosti Herbert Dammann, která se zabývá vývojem a výrobou postřikovačů a technologiemi s tím spojenými. Společnost byla založena v roce 1979 Herbertem Dammannem a dnes stojí v čele jeho dcera Nadine Dammann. 

Přesto, že v našich končinách Dammannů mnoho nejezdí, v jiných zemích je značka úspěšná. Celkem zaměstnává 145 zaměstnanců a produkty jsou prodávány do třiceti zemí světa.

Třínápravový tažený postřikovač

Dammann se velkých strojů nebojí, a tak na Agritechnice představil třínápravový tažený postřikovač Profi-Class Tridem s nádrží o objemu 20 000 l na postřikovou jíchu, s 500 l nádrží na čistou vodu a s rameny v pracovní šířce od 36 do 48 m. První a třetí náprava jsou řiditelné pomocí mechanicko-hydraulického systému nuceného řízení. Společnost Dammann věří, že velké postřikovače mají na trhu své místo a zejména proto, že chybí pracovní síla a je potřeba zvyšovat produktivitu práce.  

Také novinka sortimentu sdílí osvědčené technologie Dammann jako je například systém RRW. Jde o rotační míchadlo a čistící jednotku, které zajišťují jednak plnou homogenitu postřikové jíchy i v tak velké nádrži jakou má třínápravový postřikovač a také jedinečné vnitřní čištění.

Široká ramena

Tažený postřikovač Profi-Class (stejně jako postřikovače Profi-Class Tandem a Dammann-trac DT 3500 H) může být vybaven novými rameny s pracovním záběrem 48 m. Výložník se může pochlubit hydraulickým sklápěním a speciální konstrukcí ve tvaru G, která mu dává stabilitu a chrání trysky. Verze 48 m má přídavnou sekci výložníku na levé i pravé straně. Díky sklopným bodům v délce 21 m a 42 m lze flexibilní výložník používat i v menších pracovních šířkách. Výhodou je stabilita výložníku i při zatáčení nebo zrychlování a dále vzhledem k pracovní šířce 48 m se zmenšuje počet kolejových řádků a zvyšuje se efektivita.

Odpružení kabiny

Společnost Herbert Dammann GmbH vyvinula pro své samojízdné třínápravové postřikovače novou kabinu řidiče se vzduchovým odpružením, která je k dispozici na přání. Odpružení se automaticky přizpůsobuje počtu osob a zatížení interiéru. Kabina je upevněna na čtyřech bodech k rámu podvozku a pomocí pneumatických tlumičů a pryžových ložisek. Díky ventilu lze měnit tlak v odpružení a systém se tak ideálně přizpůsobuje zatížení kabiny. V případě výkyvů a vibrací se díky pneumatickým tlumičům kabina uvolní od zbytku vozidla, čímž se zvýší jízdní komfort. Systém nabízí vyšší komfort jízdy, méně hluku a tím i méně bolestí zad, méně únavy, a tedy zdravější práci.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down