21.12.2023 | 05:12
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Silná pětka z šestkové řady

Na veletrhu Agritechnica měl velkou expozici i koncern SDF (Same Deutz-Fahr). Ten sice sdružuje tři hlavní značky traktorů (se značkou Hürlimann i čtyři), ale prim hrají jen ty v zeleném lakování. Značka Same je vyhrazena hlavně speciálním a úzkorozchodným modelům s nižším výkonem, Lamborghini je pravým opakem a mělo by prezentovat výkonné traktory Deutz-Fahr v nadstandardní výbavě, což nakonec odpovídá charakteru italské značky, kterou si nezemědělská veřejnost pojí hlavně s luxusními supersporty.

Pro rok 2024 nabízí Deutz-Fahr několik novinek. Jde například o traktory 5D, 5D F, nebo 5K. To nejzajímavější však přináší inovace v modelové řadě 6, přesněji řečeno pětice nejvýkonnějších modelů. Ta se dvěma čtyřválcovými a třemi šestiválcovými motory pokrývá výkonové spektrum od 161 do 191 k a doplňuje tři čtyřválcové modely 6.4 (130 až 150 k) uvedené na trh v loňském roce.

Osvědčené motory

Pohonnou jednotkou nových traktorů jsou osvědčené motory Deutz se zdvihovým objemem 4,1 a 6,1 l. Splňují emisní stupeň V a výrobce neopomíná zdůraznit možnost jejich provozu na HVO. Pokud jej uživatel využije může jím naplnit nádrž zvětšenou na 300 l u čtyřválcového provedení a 350 l u šestiválce. Jinak na motorech není nic zásadně nového a dokud jejich výrobce nebude řešit nějakou přísnější emisní normu, tak asi ani nebude.

Pohled na komfortnější výbavu kabiny MaxiVisonPro s monitorem v loketní opěrce
Komfortnější výbava kabiny MaxiVisonPro s monitorem v loketní opěrce

Z uživatelského pohledu může být zajímavé, že trojice modelů využívá výkonové navýšení. Jedná se o modely 6160.4 TTV, 6160 TTV a 6180 TTV. A zajímavé může být i to, že u modelů 6160.4 a 6160 je dosažena stejná hodnota maximálního výkonu (161 k) i výkonu po navýšení (171 k). Rozdíl mezi čtyř a šestiválcem se tak pozná až když porovnáme nejvyšší točivý moment. U čtyřválce je 685 Nm a u šestiválce 709 Nm.

Různé konfigurace

Zcela nová je převodovka. Pro všechny modely je použita bezstupňová ZF Terramatic ve verzi s nejvyšší pojezdovou rychlostí 40, nebo 50 km/h. S nejvyšší pojezdovou rychlostí se váže i užitečné zatížení traktorů. U prvních čtyř modelů dosahuje celková hmotnost 11,5, nebo 12,5 t (40/50 km/h) u modelu 6180 je to 13,5 t (50 km/h).

Zadní vývodový hřídel je již ve standardní výbavě čtyřrozsahový (540, 540E, 1000, 1000E), přední je dodáván na přání ve verzi 1000, nebo 1000E. Šestiválcové modely jej mohou mít v duálním provedení a tedy s otáčkami 1000 i 1000E.

Dvě varianty jsou možné i v případě hydrogenerátoru. V základu je axiální pístový s regulací Load Sensing a průtokem 120 l/min. Na přání je možná verze s průtokem 160 l/min. S ohledem na použití CVT převodovky je olejová náplň hydrauliky oddělená a disponuje objemem 60 l. Zadní tříbodový závěs má nosnost 9,7 t, přední může být v provedení schopném zvedat 3,7, nebo 4,1 tuny.  

Celý článek najdete v Mechanizaci zemědělství 1/2024.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down