15.03.2024 | 06:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vyšší výkonnost a více pohodlí

Nároky na zemědělskou techniku stále rostou. A to nejenom z pohledu legislativy, ale také ze strany jejích uživatelů. Samojízdné zemědělské stroje musejí splňovat stále přísnější limity emisních norem, ale zároveň být i výkonnější, pohodlnější pro své obsluhy a chytřejší. Pro splnění všech těchto požadavků současně přicházejí světoví výrobci nezřídka i s přelomovými řešeními.

V moderních traktorech všech výkonových tříd jsou již nepostradatelné systémy následného zpracování výfukových plynů. Do těchto systémů patří dieselový oxidační katalyzátor (DOC), filtr pevných částic (DPF) a selektivní katalytická redukce (SCR), z nichž některé jsou doplněny externí recirkulací výfukových plynů (EGR). Mnoho výrobců nyní schválilo své motory Stage V pro použití HVO (hydrogenovaný rostlinný olej).

Pásové podvozky na vzestupu

V oblasti traktorů vyšší výkonové třídy stále pokračuje trend růstu výkonu a hmotnosti. S tím souvisí i další vývoj v oblasti podvozků. Pásové podvozky se u traktorů objevují stále více, aby bylo možné na půdu dlouhodobě přenášet výkony motorů, šplhající již daleko přes 700 k, při zachování celkové šířky tří metrů, požadované předpisy pro provoz na pozemních komunikacích. 

Prodloužení a s větším hnacím kolem

Pro nové polní tahače nejvyšší výkonové třídy se jedná již výlučně o trojúhelníkové pásy. Tahače pak mají buď řízení středovým kloubem, anebo natáčením pásů. Na podzim 2023 představili někteří výrobci traktorů nové pásové jednotky. Pásy jsou prodloužené o 10 centimetrů a průměr hnacího kola se zvětšil na více než 100 centimetrů. Nápravy jsou v provedení Heavy Duty.*

Více informací v Zemědělci č. 13/2024.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down