Na Agritechnice se poprvé představil i RamBody se systémem ISOBUS na palubě. Novinkou je i nový typ aktivního řízení, kdy není potřeba žádného fyzického spojení s traktorem. Dříve to tak nebylo. U dříve používaného hydraulického aktivního řízení jsou pístnice napojeny přímo na čepy na traktoru a podle toho, jak se natáčí traktor, tak se natáčí nápravy. Toto řešení je však už překonané. Jeho nástupcem bylo elektrohydraulické aktivní řízení, kdy místo pístnic je umístěn senzor, který je fyzicky spojený s traktorem.
Avšak i tento systém už má svého nástupce. Základem je opět senzor, který sleduje jednak rychlost stroje, jednak natočení kol. Data ze senzoru vyhodnocuje počítač a zjišťuje z nich, jak se traktor pohybuje, zda zatáčí a při jaké rychlosti, a podle toho pak řídí nápravu.
Nové zaplachtování
Kromě toho, že na Agritechnice byl poprvé vůz RamBody vybavený systémem ISOBUS, mohl se pochlubit ještě dalšími novinkami. Zajímavý byl například zcela nový a unikátní systém zaplachtování. Většina systémů používá pro natažení plachty hydromotor, avšak výrobce Krampe se vydal jinou cestou a u nového RamBody vynalezl speciální mechanizmus pomocí písnice s převodem. Výhodou tohoto řešení je zachování celkové výšky vozu, kdy je žádoucí, aby vůz nepřesáhl výšku 4 m.
Větší zadní dveře
Novinkou pro nový modelový rok jsou také zadní dveře o větším objemu. Díky této volitelné výbavě se zvětšil přepravní objem o 2,5 m3, což přináší efektivnější přepravu nákladu. Aby bylo zajištěno, že namontované velkoobjemové zadní dveře s větším přesahem k podvozku mohou být i nadále schváleny v souladu s typovým schválením EU, dodávají se společně s hydraulicky sklopným ochranným krytem proti podjetí. Během vykládky se ochranný kryt automaticky sklopí, takže na něm není uložen žádný náklad.
Větší RamBody
Na Agritechnice byl prezentován i nový model řady RamBody: RamBody 900. Tento vůz však na stánku fyzicky přítomen nebyl. RamBody AS 900 s výtlačným čelem má všechny výhody svého menšího sourozence, ale oproti němu se může chlubit o 8 m3 větším přepravním objemem. Hodí se proto pro potřeby větších zemědělských provozů a dodavatelů. Robustní Jet konstrukce bočních stěn a hydraulicky uzavíratelné zadní dveře, které nepropustí ani zrníčko, slibují nejen vynikající vzhled, ale také výbornou produktivitu práce. Stejně jako pro menší RamBody 750 jsou i pro RamBody 900 k dispozici objemné zadní dveře, které ještě zvyšují efektivitu přepravy.
ProBody
Na Agritechnice 2023 představila společnost Krampe inovativní přírůstek do své produktové řady v zemědělských vanových sklápěčů ProBody 760. Vůz má zcela nový typ konstrukce, který vznikl na základě požadavků zákazníků a nový design přináší větší pevnost i stabilitu návěsu a zároveň snazší výrobu. Karoserie je totiž optimalizována pro automatizované svařování pomocí robotů. Výjimečné stability je dosaženo díky inovativnímu, patentovanému skládání bočních plechů a zcela přepracovaným spodním rámům z laserem broušených profilů. Výhodou konstrukce je rovněž snížení vlastní hmotnosti vozu, který se standardními pneumatikami 650/55 R26,5 váží 8 060 kg. Je to dáno integrací nosníků přímo do vanové korby. Díky šikmé přední stěně s velkým průzorem a zmíněné inovované konstrukci nabízí návěs ProBody větší přepravní objem při vlastní nižší hmotnosti. Šikmá čelní stěna usnadňuje vykládání materiálu, čímž zajišťuje rychlejší a bezpečnější proces vykládky. Hydraulické zadní dveře doplňují konstrukci vany a zvyšují funkčnost modelu ProBody 760. V expozici byl vůz obut do pneumatik „obřích“ rozměrů 710/55 R34. Jsou to největší pneumatiky, kterými je možné ProBody vybavit, ale běžně jsou využívány pneumatiky s menším rozměrem.*