Nejnovější generace modelové řady Tatra Phoenix slavnostně odhalena
Těžké terénní nákladní automobily Tatra se od zahájení výroby staly legendárními, a to nejen u nás, ale po celém světě. Doznaly také celé řady úprav a modifikací tak, aby mohly sloužit na stavbách anebo i v zemědělství – nejen v dopravě, ale i například při aplikaci hnojiv. Aktuálně vyráběná modelová řada má název Tatra Phoenix.
Nicméně vývoj v Kopřivnici pokračuje stále dál a tak mohl výrobce představit vozidla nové generace. Zástupci nejstarší české automobilky odhalili nejnovější generaci modelové řady Tatra Phoenix v rámci slavnostního aktu.
Stalo se tak ve středu pátého června v podvečer za účasti řady významných hostů, zástupců automobilky i jejích akcionářů a médií. Sériová výroba začne letos v létě, první kusy nových vozidel se tak k zákazníkům dostanou na podzim tohoto roku.
Osvědčená technická řešení
Vývoj zcela nové generace modelové řady Tatra Phoenix probíhal od roku 2022, přičemž podobně jako u předchozích generací bude i tato novinka v sobě slučovat um a vynalézavost tatrováckých konstruktérů, osvědčený podvozek tatrovácké koncepce, kabiny a motory z produkce dlouholetého nizozemského partnera DAF Trucks a převodovky ZFči Allison.
Nová Tatra Phoenix využívá kabinu DAF XDC (řada Construction), která byla vyvinuta s ohledem na maximální bezpečnost, odolnost a pohodlí, poskytuje lepší výhled i přehled okolo vozu a je aerodynamicky optimalizovaná pro co nejnižší spotřebu paliva. Vnější osvětlení disponuje LED technologií, volitelně bude k dispozici paleta moderního komfortního vybavení, široký výběr příslušenství a designových prvků.
Nová generace modelové řady nákladních vozů Tatra Phoenix si zachovává podvozek tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou, v níž jsou uloženy jednotlivé hnací hřídele a diferenciály
Výhradně pneumatické odpružení
Nová generace modelové řady nákladních vozů Tatra Phoenix si zachovává podvozek tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou, v níž jsou uloženy jednotlivé hnací hřídele a diferenciály. Podvozek se již tradičně vyznačuje výhradně vzduchem odpruženými nezávisle zavěšenými polonápravami, což představuje v segmentu těžkých plněpohonných nákladních vozidel světový unikát.
Základní nabízené konfigurace podvozků vozidel nové generace jsou 4x4, 6x6, 8x8 a 8x6, přičemž k dispozici je i čtyřnápravové provedení v konfiguraci 1+3 (tj. s trojicí zadních náprav). Samozřejmostí budou ale i vícenápravová provedení s volitelným počtem řiditelných a poháněných zadních náprav podle požadavků uživatelů.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!