29.09.2024 | 01:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Dvoušnekový zastýlací a krmný vůz NZD

Společnost Cernin s.r.o., známá vývojem a výrobou vertikálních krmných vozů, představuje novinku – dvoušnekový zastýlací a krmný vůz NZD. Nový model je navržen jako řešení pro efektivní zastýlání separátu i pro míchání různých druhů zastýlacích směsí případně krmných materiálů. Model NZD je odpovědí na rostoucí poptávku po jednoduchém, všestranném a cenově dostupném stroji, který usnadňuje každodenní práci na farmě.

„Loňským představením taženého vozu NZ, který interně označujeme jako Nesenku, jsme vyplnili mezeru na trhu v poptávce po lehkých, ale účelových zastýlacích a krmných vozech. I proto jsme se rozhodli rozšířit nabídku těchto vozů o dvoušnekovou verzi NZD, kterou představujeme. Výhodou těchto strojů je jejich nízká hmotnost a kompaktní rozměry. Své uplatnění nacházejí při stlaní separátu, v úzkých stájích, nebo v prostorách vybavených rošty,“ říká Jiří Černín obchodní ředitel Cernin s.r.o.

Nový NZD je jednoduchý, lehký, ale velmi efektivní stroj, který dokáže rychle rozdružit, nařezat a promíchat celé balíky senáže, sena a slámy. Využívá se při zastýlání separátem, směsi separátu, vápence a slámy, nebo poslouží i jako alternativa krmného vozu. Farmář tak získá všestranného a odolného pomocníka do stájí.

Konstrukce NZD je robustní, ale zároveň jednodušší než u klasických krmných vozů. Podvozek stroje tvoří jednoduchý rám s pevnou nápravou. Díky tomu je NZD lehčí a nižší než běžné krmné a zastýlací vozy. Stroj je osazen vanou o objemu 12 nebo 14 m3 s průměrem 180 cm a dvěma vertikálními šneky, každý vybavený pěti šavlovitými noži, které zajišťují efektivní míchání materiálu. V případě potřeby je možné šneky osadit protiostřím a tím umožnit, aby směs byla i nařezána.

O pohyb šneku se stará masivní planetová převodovka se zesíleným uchycením pro snížení mikrovibrací. Zároveň posiluje tuhost celé sestavy a tím prodlužuje životnost vozu. Převodovka umožňuje přenos velkých točivých momentů. O pohyb celé sestavy, tedy převodovky se šneky a noži, se stará náhonový hřídel zapojený do vývodového hřídele tažného prostředku. Vyžadován je min. výkon 85 k (60 k při využití dvoustupňové redukční převodovky, která snižuje požadavek na výkon traktoru o cca 30 %).

V zadní spodní části vozu je umístěn výsypný otvor, kterým materiál při míchání volně padá na dopravník. Není tak nijak tlačen, zahříván apod. Dopravník je ovládán hydraulickým okruhem traktoru. Při vysokých otáčkách dopravníku je směs pro podestýlku konzistentně a bezprašně založena, snížené otáčky je lze využít i k zakládání krmné dávky. Délku dopravníku je možné přizpůsobit různým typům stájí (standardní délka je 450 mm).

Jak je pro firmu Cernin s.r.o. typické, je NZD možné osadit celou řadou příslušenství, od dvoustupňové redukční převodovky, přes zastýlací turbínu, předsunutý výsypný otvor až po různé délky a typy dopravníků (gumový, sklopný apod.).

Oproti klasickým krmným vozům je NZD jednoduchým strojem vyžadujícím u tažného prostředku jeden hydraulický okruh. Je nenáročný na údržbu i obsluhu. Díky celkově nižší hmotnosti (hmotnost stroje v závislosti na příslušenství začíná na 2920 kg) a kompaktnějším rozměrům se NZD hodí k traktorům o nižších výkonech. Pro farmáře je i ekonomicky výhodným řešením, tak jak je levnější, má nízké provozní náklady a nezatěžuje tolik traktor ve srovnání s běžnými krmnými vozy.*

Vůz Cernin NZD při stlaní separátu
Společnost Cernin s.r.o., známá vývojem a výrobou vertikálních krmných vozů, představuje novinku – dvoušnekový zastýlací a krmný vůz NZD

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down