Intenzita výskytu plevelů je kromě jiného závislá také na stavu půdy. Zpracování půdy proto účinně pomáhá v potlačování výskytu doprovodných rostlin, což je podporováno střídáním plodin v osevním postupu.
Srdcem všech strojů Cruiser XL je předpružená slupice firmy Horsch. Ta v sobě kombinuje přednosti dvou základních typů slupic u současných kypřičů: slupice pružné, účinné díky vibracím za jízdy pro produkci jemné půdy, a slupice pevné. Pevná slupice se pyšní jasně definovanou počáteční tuhostí a zaručuje bezpečné dodržování úhlů radliček. I ve ztvrdlé půdě se taková radlička zahloubí bez pružení dozadu. Při trvalém zatížení nedochází k deformaci radliček. A v případě, že je zapotřebí provést výměnu slupice, pak je to s pomocí montážního přípravku snadný úkon.
Dvojité vinutí slupice Horsch leží před nosníkem a paralelně ve shodné výšce. Od vinutí pak pokračuje slupice nikoli pod, ale nad nosníkem. Bez jakéhokoli omezení tuhosti se takto dosahuje dalšího zvýšení průchodnosti, neboť pod rámem je více volného prostoru k pohybu hmoty. Zajímavostí je také to, že slupice je předepnutá pomocí plastového klínu. Pokud by radlička narazila na velký kámen, může se mu vyhnout zdvihnutím nahoru až o 20 cm.
Kypřiče Horsch Cruiser 5 – 6 XL mají stávající provedení slupic, kypřiče Cruiser 7 XL a 9 XL pak nové slupice FlexGrip. Zvýšená uvolňovací síla 180 kg zaručuje přesné udržení pracovní hloubky i v těch nejnáročnějších podmínkách.
Více informací v Mechanizaci zemědělství.*