Vlastní pojezd představuje ale jen jeden díl z celé skládačky autonomně pracujících strojů na poli. U autonomních strojů nesedí v kabině lidská obsluha, a tím pádem chybí i prvek kontroly a následné optimalizace pracovních procesů, ať jde o zpracování půdy, setí hnojení či ochranu rostlin.
Řidič má v kabině stále ještě celou řadu úkolů – i kdy řízení převezme autopilot. Je to především převážení samojízdného stroje z jednoho pozemku na další, kontrola situace v okolí stroje, kontrola kvality práce nářadí a jeho stavu. Může také zjistit, zda zvýšení pojezdové rychlosti nepovede ke zvýšení kvality práce soupravy. V místech s tvrdší půdou může například zvýšit přítlak na secí botky.
V oblasti vývoje autonomně pracujících souprav byla zodpovědnost za kontrolu práce nářadí přenesena na výrobce nářadí. Ti vyvíjejí taková řešení, díky kterým se výše popsané úkoly přenesou na používanou techniku – krok za krokem. Není to jenom o úrovni používané elektroniky; systémy by měly také udržovat výsledek práce souprav na poli na dobré úrovni, a to i v proměnlivých podmínkách.
Více informací v Mechanizaci zemědělství.*