Na veletrhu Bauma nebyla nouze o zajímavé stroje. To, že bateriový provoz není vhodný pro velké stroje dokumentoval tento drobeček Liebherr T 264 Battery Electric, který umí převézt 240 tun nákladu. V základní verzi je poháněn spalovacím motorem o výkonu 2700 k, ovšem tato verze je poháněna energií z akumulátorů a navíc je upravena pro plně autonomní provoz.
T 264 Battery Electric vystavený na Baumě je poháněn elektrickou energií z akumulátorů což umožňuje tomuto obrovskému nákladnímu vozu jezdit bez spalování fosilních paliv. Baterie o výkonu 3,2 MW byla vyvinuta společností Fortescue Zero, která vyvíjí a dodává akumulátory a technologie jejich ultrarychlého nabíjení do závodních vozidel.
Elektrický nákladní vůz T 264 Battery Electric je vybaven řešením autonomní přepravy (AHS), které umožňuje provoz bez řidiče. Tuto technologii vyvíjejí společnosti Liebherr a Fortescue jako součást našeho partnerství pro rozvoj těžebního ekosystému s nulovými emisemi.
AHS je navrženo s ohledem na budoucnost, protože bude fungovat jak s akumulátorovými vozidly jako T 264 Battery Electric tak s vozidly se spalovacími motory. AHS bude také vybaveno systémem řízení spotřeby energie, který bude v reálném čase monitorovat energetickou hladinu vozového parku a koordinovat statické dobíjení nákladních vozidel. Systém AHS bude dokonce schopen optimalizovat trasy a rychlosti nákladních vozidel, aby se snížila spotřeba paliva a energie a zajistilo se, že nákladní vozidla fungují co nejefektivněji.
Ač se bateriový pohon zdá pro vozidla tohoto typu jako nesmysl, určitou logiku má. Jednak je u těchto strojů běžné, že mají dieselelektrický pohon, což následné plné elektrifikaci napomáhá. Tyto stroje jezdí v lomech pomalu a na krátkou vzdálenost, což umožňuje optimalizovat režim jízdy a časy nabíjení (nabíječka má výkon 6 MW!) a v neposlední řadě je plně elektrický pohon velmi vhodný pro autonomní provoz, který je v lomech (kam nemá veřejnost povolený přístup) smysluplným řešením.*