25.04.2025 | 11:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Přírůstek do modelové řady Puma

V traktorech Case IH Puma mají uživatelé v oblibě CVT převodovku. V koncernu CNH si úspěchů plynulé převodovky jsou vědomi, ale vědomi jsou si i toho, že ne všem zákazníkům musí tento moderní koncept pojezdového ústrojí vyhovovat. V modelové řadě Puma je tak jako volba i převodovka plně řazená při zatížení. A nově je k dispozici i pro model Puma 240 PowerDrive.

Tento traktor vychází z modelu Puma 220 PowerDrive, u něhož je použit motor z provedení 240 CVX, tedy s maximálním výkonem 270 koní (při navýšení). Z pohledu výkonu tak nabízí Puma 240 PowerDrive o 8 % vyšší výkon než verze 220 s obdobnou převodovkou, která má motor s nejvyšším výkonem 260 k. V souvislosti s vyšším výkonem konstruktéři zesílili klíčové komponenty převodovky a pojezdového ústrojí. Jednalo se o ložiska a lamelové spojky v převodovce a také ložiska zadního diferenciálu.

Zesíleno, co bylo třeba

V souvislosti s vyšším výkonem motoru a předpokládaným vyšším zatížením traktoru, tedy i jeho celkovou hmotností, je k dispozici na přání zesílená přední náprava, která nabízí o 13 % vyšší nosnost (6750 kg vs. 6000 kg). Tato náprava bude k dispozici pro všechny modely takzvaně „Velké Pumy“, tedy traktorů s rozvorem 284 mm.

Díky zesíleným koncovým převodům nové nápravy lze více zatížit přední tříbodový závěs nebo eventuelně používat větší čelní nakladač. Maximální nosnost přední nápravy je až 10 200 kg (při snížené pojezdové rychlosti).
Uživatelé traktorů Puma si mohou zvolit z velké škály dostupných pneumatik. Pro dosažení maximálních tahových vlastností a zároveň šetrnosti k půdě doporučuje výrobce používat široké, nízkotlaké pneumatiky. Například VF 600/60 R30 pro kola přední a VF 710/60 R42 pro kola zadní nápravy. Provedení VF (Very High Flexion) nabízí přibližně o 30 % vyšší styčnou plochu, vyšší tahový výkon a nižší tlak huštění ve srovnání se standardním provedením radiální pneumatiky.

Převodovku PowerDrive (19/6) je možné pro modely Puma 240 objednat v kombinaci jak s elektronicky, tak mechanicky řízenými zadními okruhy vnější hydrauliky a s maximální pojezdovou rychlostí 40 nebo 50 km/h.

Tichá kabina a AFS Connect

Modely Puma PowerDrive disponují, stejně jako ostatní modely CVX, špičkovou kabinou v novém provedení AFS Connect. Kabina je tichá, komfortní a s možností hydropneumatického odpružení místo mechanického (tlumiče, pružiny). Ovládání ulehčuje nová loketní opěrka Multicontroller s dotykovým monitorem AFS 1200 Pro.

Celý článek najdete v Mechanizaci zemědělství 5/2025.*

Pohled do kabiny traktorů Puma v novém provedení AFS Connect
Modely Puma PowerDrive disponují, stejně jako ostatní modely CVX, špičkovou kabinou v novém provedení AFS Connect


Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.