Valtra, součást AGCO Corporation, vyvíjí, vyrábí, prodává traktory Valtra a zajišťuje pro ně servis. Je lídrem na severských trzích a druhou nejpopulárnější značkou v latinské Americe. Zaměstnává 1050 lidí a její obchodní obrat v Evropě, Africe a na Blízkém východě činil 523 milionů eur v roce 2007. V témže roce dosáhla celková produkce traktorů Valtra ve Finsku a Brazílii 21 600 kusů.
Valtra představuje zcela novou řadu silných traktorů Série S, které nabízejí velkým podnikům a podnikům služeb více výkonu a komfortu. Nový model vyvíjený v těsné spolupráci s mateřskou společností AGCO se vyrábí v pěti modelových řadách od 270 do 370 koní. Srdcem a páteří nové Série S je motor AGCO SisuPower 8,4 CTA-4V (SisuDiesel) a bezestupňová převodovka AVT (AGCO Variable Transmission).
SCR technologie má mnoho výhod
Nová Série S představuje pokrokovou technologii snižování emisí motoru Selective Catalytic Reduction (SCR). Systém, původně vyvinutý pro nákladní automobily, se nyní poprvé použil v zemědělském sektoru. SCR funguje na principu snižování emisí pomocí vstřikování dusíkové sloučeniny AdBlue do výfukového systému. Představením tohoto systému se Valtra stává lídrem mezi traktorovými výrobci z pohledu ochrany životního prostředí. Nová Série S již dnes splňuje emisní normy Tier 3B platné od roku 2011. Spotřeba AdBlue činí přibližně 3 % spotřeby nafty, což v praxi znamená, že 51 litrová nádrž pro AdBlue musí být naplněna přibližně jednou při třech tankováních nafty. SCR technologie nabízí mnoho výhod pro uživatele. Redukuje spotřebu paliva přibližně o 10 % a umožňuje navýšení výkonu bez zatížení motoru zvyšující se teplotou. Výsledkem je delší životnost olejů a tím zvýšená životnost motoru. SCR je standardem u modelů S 352 a volitelně k dodání pro všechny ostatní S modely, a to již od typu S 232.
Bezestupňová převodovka AGCO (AVT) reprezentuje odzkoušenou technologii, která nabízí traktorům mnoho cest, jak zvýšit produktivitu. Pojezdová rychlost a otáčky mohou být nastaveny pomocí plynového pedálu, ručního ovládání nebo automaticky.
Nový komfort pro obsluhu
Tažná síla, hydraulika a závěsy Série S umožňují snadnou práci i s nejnovější a největší závěsnou technikou. Zadní tříbodový závěs má dostatečnou zdvihovou sílu. Výkon hydrauliky je 175 l/min, šest hydraulických rozvaděčů a přímý vývod hydrauliky s load-sensing blokem jsou standardem.
Základní hmotnost traktoru 10 300 kg může být navýšena na hmotnost 14 320 kg použitím přídavného závaží nebo až na hmotnost 17 640 kg s dvoumontáží.
Zcela nový komfort obsluhy zajišťuje nová prostorná luxusní kabina, která poskytuje excelentní výhled všemi směry. Volitelně může být do kabiny nainstalováno otočné řízení, zvyšující výkon v reverzním směru. Odpružení kabiny na vzduchových měchách ve všech čtyřech rozích spolu s přední odpruženou nápravou a na výstavě v Hannoveru oceněným aktivním odpružením kabiny AutoComfort poskytne obsluze maximální komfort. Ovládání bude jako u stávajících modelů velice intuitivní tak, aby i nadále bylo zachováno, že po přesednutí z jedné Valtry do druhé je obsluha schopna ovládat všechny funkce traktoru. Ten je vybaven nastavitelnou citlivostí řízení, kdy sama obsluha může rozhodnout, kolik otáček volantu bude potřebovat na maximální otočení kol přední nápravy. Xenonové pracovní světlomety vpředu, vzadu, ale i po stranách zvyšují výkonnost i v noci. Kabina je vybavena chladicím boxem a plnohodnotnou sedačkou pro spolujezdce. Celkově má Série S velkou variabilnost doplňkové výbavy, jako je ISO-Bus kompatibilita s nářadím, samonavádění po poli (včetně řízení), asistent řízení a dokonce i klimatizované sedadlo řidiče. Zákazník dostane opravdu vše po čem zatouží.
Nová Série S nahrazuje starší generaci S Série. Produkce začíná na začátku roku 2009.
Tabulka
Základní charakteristika modelů nové Série S
Série S Maximální výkon koní (ISO 14396) Maximální točivý moment Nm (ISO 14396)
S232 270 1 185
S262 295 1 295
S292 320 1 400
S322 350 1 492
S352 370 1 540