Tradiční přehlídku strojů na Dni Zemědělce v Chebu zahájilo pět postřikovačů. Svá ramena roztáhly k práci dva samojízdné stroje a tři tažené stroje.
Tažené postřikovače
Agrio moderní zemědělské služby, s. r. o.
Jako první představila firma Agrio moderní zemědělské služby, s. r.o., tažený postřikovač Mamut (1). Stroj s objemem 6000 litrů a pracovním záběrem ramen 24 m byl agregován s traktorem Massey Ferguson. Ramena jsou konstruována pro maximální pevnost v krutu a ohybu při zachování co nejmenší hmotnosti a jsou odolná vůči praskání. Na konci ramen jsou umístěna čidla, která řídí automatické naklápění. Výhoda postřikovače tkví v systému zavěšení ramen, které umožňuje jak dokonalé odpružení, tak i okamžité naklopení ramen. Postřikovač je vybaven tryskami Turbodrop a čerpadlem o výkonu 280 l/min. Postřikovač Mamut může mít také terminál Müller Electronic, který pomocí GPS navigace vede stroj v kolejových řádcích a vypíná nebo zapíná jednotlivé sekce ramen postřikovače.V nabídce firmy Agrio jsou ještě postřikovače o objemu 4000 l, 5000 l a 8000 l.
Lemken Czech, s. r. o.
Postřikovač Primus 25 (2), který se představil jako druhý, je nejmladším postřikovačem v sortimentu firmy Lemken a zároveň nejmladším modelem řady Primus. Prezentovaný stroj měl záběr ramen 24 m, ale firma nabízí i stroje se záběrem od 15 do 28 m. Ramena jsou konstruována z profilů Z a při práci se díky stabilizátoru chovají jako jeden celek. Nádrž představovaného modelu měla objem 2400 litrů a postřikovač měl pístomembránové čerpadlo o výkonu 250 l/min. Elektroniku do postřikovače dodává firma Müller Electronic.
Agrotec, a. s.
Firma Agrotec a.s. prezentovala tažený postřikovač Berthoud (3) s objemem nádrže 3200 litrů a s rameny o délce 24 m. Stroj má několik zajímavých patentovaných konstrukčních prvků. Prvním z nich je odpružení zadní nápravy Antiflex, které reguluje nerovnosti terénu a zajišťuje tak komfortní jízdu při plné i prázdné nádrži. Druhým je systém odpružení ramen. Ramena se stále drží v ideální poloze buď vodorovně, nebo kopírují terén podle nápravy. Nárazové výkyvy ramen jsou tlumeny dvěma nebo čtyři tlumiči podle velikosti pracovního záběru. Postřik může být prováděn s částečně složenými rameny a lze tak regulovat pracovní záběr postřikovače. Stroj může být dovybaven elektronickými prvky, jako jsou EZ boom nebo GPS navigace .
Samojízdné postřikovače
Pekass, a. s.
Dalším strojem představeným firmou Pekass, a. s., byl samojízdný postřikovač Alpha Hardi VariTrack (4) s objemem nádrže 2500 l. Model se vyrábí s rameny o délce 18, 27 a 32 metrů, s řízenou asistencí vzduchu nebo bez podpory vzduchu. Prezentovaný stroj s rameny v délce 27 metrů byl bez podpory. Ramena jsou plně hydraulicky ovládána a lze je sklopit na transportní šířku 2,5 m. Postřikovač může být osazen čtyřválcovým nebo šestiválcovým motorem Deutz se systémem Comon Rail a s výkonem 140 až 90 koní. Alpha Hardi může jezdit po silnici i s plnou nádrží rychlostí 40 km/h. Důležitá je světlá výška postřikovače, která se pohybuje od 100 – 112 cm podle provedení kol. Rozchod kol je možné rychle změnit, a to dokonce i za jízdy. Taková funkce je neocenitelná zejména pro zemědělce, kteří se živí poskytováním zemědělských služeb. Kabina je klimatizovaná a vybavena je filtrem vzduchu, do kterého se zachytávají škodliviny z postřiku.
Phoenix-Zeppelin, spol s. r. o.
Firma Phoenix-Zeppelin, spol. s r. o. přivezla samojízdný postřikovač Spra Coupe 7660 (5). Stroj je vybaven ocelovými rameny o záběru 24 m, ale v nabídce jsou i ramena v délce 18 m. Představovaný model měl nádrž na 2750 litrů. Stroj je osazený přeplňovaným motorem Catepillar 6.6 se systémem pro snížení emisí, takže splňuje emisní normu Tier3. Postřikovač je schopen při postřiku jezdit až 30 km v hodině. To mu umožňuje konstrukce podvozku se samostatně odpruženými koly. Pohon zadní nápravy je mechanický, přední může být asistovaný pomocí hydromotorů. Stroj je vybaven elektronickou funkcí udržování výšky ramen nad porostem a funkcí pro uzavírání jednotlivých trysek, aby nedocházelo k přestříkání. Může být vybaven i GPS navigací. Součástí kabiny je samozřejmě klimatizace a uhlíkový filtr.