01.09.2008 | 10:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Velký červený drak se probudil

V devadesátých letech byla považována za spícího obra, před časem se probudila a stala se velkým červeným drakem, který je uznáván a respektován. Tak vidí poslední vývoj vlastní firmy představitelé společnosti Massey Ferguson. Přirovnání k probuzenému červenému draku zaznělo během mezinárodního sjezdu dealerů techniky Massey Ferguson z celé střední Evropy z mnoha úst. Setkání se uskutečnilo u příležitosti padesáti let Massey Ferguson na zámku Grafenegg nedaleko rakouského Kremsu, v jehož blízkosti zároveň probíhalo 55. Mistrovství světa v orbě.

Mezinárodní konference dealerů se zúčastnilo více než 400 obchodních zástupců z Rumunska, Maďarska, Bulharska, Slovenska, České republiky a Rakouska. Představitelé společností AGCO, Massey Fereguson a Austro Diesel předali některým z nich ocenění Top Dealer 2007 (i prostějovské společnosti Gordex) a Top Performer 2007 (také firmě Agrocentrum Lavičky).

Nejsilnější značka koncernu
Massey Ferguson si letos připomíná padesátileté jubileum. Tato značka se třemi trojúhelníky ve znaku vznikla v době, kdy se stal Charles de Gaulle prezidentem Francie, v Rakousku začal platit zákon o emancipaci a narodili se Michael Jackon, Sharon Stoun nebo Madona. Pionýrský duch, stovky nápadů a neustálý vývoj byly rozhodující pro dynamický rozvoj firmy, jejíž kořeny sahají až do roku 1847. V tomto roce si kanadský pionýr a farmář Daniel Massey otevřel malou dílnu na výrobu zemědělských strojů. V roce 1891 se spojil s konkurenční firmou Alansona Harrise a vznikla společnost Massey-Harris Company. V roce 1933 vyvinula prototyp traktoru, který měl tříbodový závěs k připojení nářadí a o pět let později uvedla na trh první sériově vyráběnou samojízdnou mlátičku. V roce 1946 začala ve Velké Británii vyrábět traktory TE-20, kterých se během deseti let vyrobilo 520 tisíc. O 13 let později koupila firma Massey-Harris společnost Ferguson Tractor Company a změnila svůj název na Massey-Harris-Ferguson. V roce 1958 byla úředně zavedena značka Massey Ferguson a na trh byl uveden první traktor pod stejným jménem – jednoduchý, praktický a krásný model MF 35. Po celé toto dlouhé období byl Massey Ferguson lídrem revolučních změn v zemědělství.
Dnes patří Massey Ferguson pod křídla AGCO Corporation a co do obratu je nejsilnější značkou koncernu. Podle zástupců společnosti má vedoucí pozici na globálním trhu se zemědělskou technikou a široké mezinárodní zkušenosti. Své výrobky prodává ve 140 zemí prostřednictvím sítě více než 3500 obchodních zastoupení.

Padesát let technických inovací
Značka Massey Ferguson reprezentuje padesát let technických inovací, které se promítly do kvality zemědělské techniky. Její uživatelé u ní oceňují špičkovou technologii, vysoký výkon, hospodárnost, úsporu PHM, komfort a snadnou ovladatelnost. Stroje Massey Ferguson jsou určené zemědělcům, kteří potřebují efektivní strojový park, aby mohli zvyšovat produkci a snižovat náklady.
Tajemství úspěchu značky Massey Ferguson spočívá v neustálé inovaci,“ řekl přítomným Garry L. Collar, viceprezident společnosti AGCO. „Massey Ferguson přichází neustále s něčím novým, neboť technické inovace jsou nejen ekonomickým požadavkem, ale také morálním závazkem. Obrovským krokem vpřed v produktivitě a využití strojů byl revoluční tříbodový zavěs traktoru. Kromě něj se můžeme pochlubit i řadou dalších pozoruhodných milníků ve vývoji zemědělské techniky. Před sedmdesáti lety jsme vynalezli sklízecí mlátičku a před 17 lety satelitní navigaci GPS. Massey Ferguson vynalezl a vyvinul ELC el.kontrolu ramen hydrauliky, která konsolidovala naši vůdčí pozici na trhu. Byl první, kdo zavedl elektronický monitorovací a kontrolní systém Datatronic a Autotronic (v roce 1985 – pozn. redakce). Inovace jsou za posledních padesát let klíčovou hodnotou, neboť pomáhají čelit výzvám, jako jsou rostoucí ceny zemědělských produktů, zvýšená poptávka po potravinách, rostoucí počet obyvatel a změny ve stravování. Mají na svědomí i trojnásobek růstu holdingu AGCO od roku 2001, stejně jako neobvykle širokou nabídku různých modelů traktorů MF. Hary Ferguson a Daniel Massey by řekli: kdo inovuje, vítězí.“
Vedoucí úlohu v technickém vývoji dokazuje Massey Ferguson i ve dvou nových výrobcích. Koncem února 2009 představí novou vlajkovou loď mezi traktory - MF 8690 s výkonem motoru 365 koní. Tento silák oslňuje šestiválcovým motorem Sisu, převodovkou Dyna VT, novou kabinou, vysokým výkonem a minimální spotřebou paliva. Co je však podstatné, je to první traktor na světě vybavený emisní technologii SCR. Přestože bude oficiálně představen až příští rok, již nyní sklízí nadšené ohlasy kritiků po celé Evropě. Nová měřítka mezi sklizňovou technikou pak stanoví sklízecí mlátička MF 9895 s motorem o výkonu 459 koní. Silné stroje zaručují silný výkon. Aby tomu tak bylo i při dlouhodobém užívaní, je nevyhnutelný spolehlivý servis: v evropských skladech AGCO je neustále k dispozici 800 000 náhradních dílů. Sklad náhradních dílu společnosti Austro Diesel se stará o 50 000 traktorů a mlátiček Massey Ferguson, přitom 97 procent náhradních dílů se dodává přes noc během 24 hodin.

Sto traktorů denně
Massey Ferguson zaznamenal za posledních pět let výrazné oživení a razantní růst výroby. „Na globální úrovni jsme konfrontováni s největší poptávkou po zemědělské technice za posledních třicet let,“ sdělil dealerům a ostatním hostům Richard Markwell, ředitel společnosti Massey Ferguson. „Abychom byli schopni pokrýt zvýšenou poptávku po zemědělských strojích, musíme rozšiřovat výrobní kapacity. V současné době zvyšujeme produkci na téměř sto traktorů denně, což představuje přírůstek několik tisíc traktorů za rok. Stojíme na prahu epochy, kterou můžeme hrdě označit jako zlatou éru značky Massey Ferguson. AGCO, pod jehož střechou se nacházíme, má roční obrat 6,8 miliardy dolarů. Tato finanční síla nám poskytuje zázemí pro rozvoj značky Massey Ferguson, a proto také pokračujeme v investicích do vývoje nových produktů. Za poslední roky jsme vyvinuli nejlepší produktovou nabídku v historii značky MF.“
„Máme nejlepší produkty, dobrou pověst, tradici dlouhou přes 160 let a nejlepší podporu před i po prodeji,“ řekl závěrem svého vystoupení R. Markwell. „Už sama tato kombinace je pro konkurenci nepřekonatelná. Kromě toho udržujeme při životě naše principy, které lze jednoduše shrnout do hesel vize, inovace, kompetence, kvalita, spolehlivost, důvěra, úspěch a závazek. Tato osvědčená hesla nás vedou i do budoucnosti. Jenom tak můžeme uspět s našimi technologiemi u profesionálních farmářů, kteří živí svět.“

Diamantová budoucnost
„Celosvětově rostoucí poptávka po potravinách a pohonných hmotách vyžaduje stále více efektivní zemědělské stroje,“ zahájil své vystoupení Johann Gram, jednatel společnosti Austro Diesel, která je generálním importérem techniky Massey Ferguson pro střední Evropu. „Technologický pokrok je klíčový pro růst obratu. Nedávno otevřeným technologickým centrem v Beauvais ve Francii dává AGCO další jasný signál směrem k výzkumu a vývoji. A nejen to. Současně se v tomto podniku vyrábí nejlepší a nejširší sortiment traktorů, který kdy Massey Ferguson měl.
Společnost Austro Diesel, která mezi lety 2005 a 2007 zdvojnásobila svůj obrat, si dal za cíl mezi lety 2008 a 2010 opět obrat zdvojnásobit. „Garantem úspěchu jsou spokojení zemědělci,“ zdůrazňuje J. Gram, který vybudoval silnou distribuční síť mezi Bodanským jezerem a Černým mořem. „Dnes máme společnou Evropu bez obchodních omezení a hraničních kontrol a inovované produkty, s nimiž se nám daří obhájit pozici špičkového výrobce traktorů, ale i jiné moderní techniky a pokrokových technologií. Inovace však není žádaná jen ve vývoji produktů, ale také v oblasti prodeje a služeb. Austro Diesel vytvořil i v této oblasti nová měřítka. Dealeři a v konečné fázi i zemědělci ocení centrální polohu Schwechatu, komunikační možnosti prostřednictvím internetu, on-lain přístup prodejců ke všem informacím i rafinovanou logistiku. Vyhlásili jsme tak zvanou strategie Diamond for Growth. Diamant nám ukazuje cestu do zářivé budoucnosti, jeho lesklými plochami jsou růst, orientace na zákazníka, vývoj zaměstnanců, špičkové výrobky, kompetentnost a partnerství.“

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down